Jump to content

Knust diff:(


Furre

Recommended Posts

Var på hyttetur i helga, og selvfølgelig når jeg våger meg mer en 2timer hjemmefra så går bilen til helvette... Problemet nå var diffen, har lenge hatt mistanke om at den var sliten da jeg bare produserer ett svart spor.. Men da jeg opnet diffen i dag(2wd) så oppdaget jeg til stor skuffelse at det var en "orginal" diff uten sperre i det hele, altså mest sannsynlig en scorpio diff...

 

Så spørsmålene mine er: Hvordan kan jeg indentifisere hviket diffhus jeg har? Hvor finner jeg oppskriften på å innstallere qauife innmat? jeg har hatt liggende men vet ikke hvordan jeg installerer greiene...

 

 

Furre

88 Sierra cosworth 2-wd

Link to comment
Share on other sites

om du har en orginal 2wd bil,så må eventuellt ei 4x4 sperre shimses opp i ramma bak..

annet alternativ er at det øverste feste har skruer, en på hver side,4x4 har gjennom gående..

 

du kan bruke en scorpio diff, men da må flensene byttes om til 2wd, altså de som sitter i diffen, og skrues til driv akslene.

eller du kan bruke scorpio flensene og 4x4 coss driv aksler"gjør det på min"

 

om du ikke har planer om og bytte utveksling, håper for din del at du ikke har planer om og bytte utveksling i samme slengen?

Isåfall har du strax dobbelt så mye arbeid foran deg, shimsing av piniong høyde er noe dritt!!

 

men skall du kun montere inn ny sperre enhet, så er det rimelig greit, du bør self ha ei guid, eller et papir med klaringer, mye spenn på lager, backlash osv.. men en helt grei jobb.. satt opp ei mc2racing sperre i cossien min selv, har vært med/sett på at et par differ er satt opp tidligere...

Men vær nøye! backslah`n er alfa omega, det utgjør alt fra ulyder, slitasje, og ikke minst egenskaper/holdbarheten til sperra..

 

guide på mc2 sperra finner du her : http://www.mc2racing.com/tech/20081104a/index.html

sikker mye som er likt i forhold til quaife, men hadde ikke satsa penger på det..

Link to comment
Share on other sites

Mener det var to seperate bolter oppe på diffen, eneste gjennomgående var den nederste bak.. Får nokk noen med litt peiling til å hjelpe meg med å montere, men skulle hatt den quaife guiden.. Hadde egentlig ikke planer om å bytte utveksling, må jeg ha en annen diff da? eller bare annen pinjong og kronhjul?

88 Sierra cosworth 2-wd

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...