Jump to content

Sierra 2.9 4x4


Sierratwin

Recommended Posts

Har noen nå tips til meg?

 

Altså, når bilen er kald, går den som ei kule, turtallsvillig og bra bunndrag...

Når bilen blir varm vil ikke bilen gå noe særlig. den vil liksom ikke verken opp i turtall eller trekke noe særlig.

Trør man gassen i bånn, skjer det ikke så mye, virker som om bilen bremser opp når man trør på. i tilegg så skjer det at med pådrag

når bilen går dålig, skyter den litt i luftfiltret.

 

Har byttet plugger,fordelerlokk,rotor og prøvd og justere tenninga...

 

Hvordan i huleste skal jeg få fiksa detta?

Ford Sierra xr4x4 2,9i 92 Mod

Ford Mondeo mk1 2,0i 94 Mod

Can-Am Outlander 500Vtwin EFI 08 Mod

Ford Sierra Cosworth 4x4 90 Mod

Link to comment
Share on other sites

Har noen nå tips til meg?

 

Altså, når bilen er kald, går den som ei kule, turtallsvillig og bra bunndrag...

Når bilen blir varm vil ikke bilen gå noe særlig. den vil liksom ikke verken opp i turtall eller trekke noe særlig.

Trør man gassen i bånn, skjer det ikke så mye, virker som om bilen bremser opp når man trør på. i tilegg så skjer det at med pådrag

når bilen går dålig, skyter den litt i luftfiltret.

 

Har byttet plugger,fordelerlokk,rotor og prøvd og justere tenninga...

 

Hvordan i huleste skal jeg få fiksa detta?

 

har du vurdert å sjekke innsugspakninger? du vet metallet utvider å trekker seg sammnen.. kan være det kommer en glipe når det e varmt å utvidet?

gliset "89" sierra 2.9i GL

X "98" mondeo V6 ghia

 

Trim til du ikke har mere å trimme på!

Link to comment
Share on other sites

hadde samme problemet på en mb 190e jeg hadde, der var det choken som ikke skrudde seg av.... Kan ikke forklare hvorfor den skøyt av den grunn. Men kobla den på manuell bryter så ble det greit... Så sjekk det du ;)

 

er det lambda på den motoren`?

 

Er vel en på hver side?

Link to comment
Share on other sites

Hadde nesten samme problemet. Jeg tok en liten service i samme slengen, skiftet olje, oljefilter, fordelerlokk, rotor, luftfilter & tps. Kan jo sjekke TPS? Jeg fant mange "smutthull" når jeg sjekket med multimeter på den gamle før jeg skiftet.

Edited by etakle
Link to comment
Share on other sites

okay. . har sjekket litt rundt omkring og lambda e ok,pakning på innsuge e litt så som så, så den har jeg bestilt og skal prøve og bytte den... biln har bynt og fikse seg selv og litt, for når jeg trør gassen så langt inn som det går, gjør den et lite rykk så går bilen som f... så det må jo være en liten bagatell en plass, men skal først prøve og bytte den pakningen :D

Ford Sierra xr4x4 2,9i 92 Mod

Ford Mondeo mk1 2,0i 94 Mod

Can-Am Outlander 500Vtwin EFI 08 Mod

Ford Sierra Cosworth 4x4 90 Mod

Link to comment
Share on other sites

Kan tyde på tps det. Du kan prøve å ta ut kontakten til tps. Er den ødelagt skal motoren fungere omtrent som normalt når den er utkoplet. Men innsugspakninger er jo ikke en uvanlig feil på v6. Så bare skift :)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

hvis den smelle ri innsuget tyder det på for lite bensin, bytt vanntemp giver til motorstyringa di du :) sitter vedsiden av temp følern til innstrumentene, "under" gasspjeldene

 

prøv også å napp av tps kontakta, så ser du om den blir bedre ;)

Edited by cossy_4x4
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...