Jump to content

Bredbåndslambda Innovate LM-1


Sierratwin

Recommended Posts

Jeg har tenkt og kjøpe en Innovate LM-1 og putte på cosworthen min. Men kan noen forklare litt hvordan den funker og hvordan justere og hva kan justeres?

Har meget lite peiling på sånne hi-tec greier.. kan man koble pc til osv?

Innrømmer at jeg ikke er den skarpeste kniven i skuffa når det er snakk om sånne ting :) eventuelt er det noen annen type bredbåndslambda som blir anbefalt?

Ford Sierra xr4x4 2,9i 92 Mod

Ford Mondeo mk1 2,0i 94 Mod

Can-Am Outlander 500Vtwin EFI 08 Mod

Ford Sierra Cosworth 4x4 90 Mod

Link to comment
Share on other sites

Du bruker bredbåndslambda'en til å ha oversikt over blandingsforholdet mellom luft og bensin i motoren.

Da får man en klar indikasjon på om motoren får nok bensin eller ikke.

Og man kan ha oversikt over hvordan motoren har det. For blandingen er avgjørende for hvordan motoren fungere, og motorens levetid.

Er så klart andre ting som spiller inn, men det man lettest kan overvåke mtp. dette er blandingsforholdet.

Så med en slik bredbåndslambda kan du gjøre dette, men kan ikke ved hjelp av den justere motor på noen måte.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

aha, så da kommer det opp en verdi som sier om jeg må justere opp bensintrykket osv? så med hjelp av den kan jeg få bort noe av fusking osv?

Ford Sierra xr4x4 2,9i 92 Mod

Ford Mondeo mk1 2,0i 94 Mod

Can-Am Outlander 500Vtwin EFI 08 Mod

Ford Sierra Cosworth 4x4 90 Mod

Link to comment
Share on other sites

aha, så da kommer det opp en verdi som sier om jeg må justere opp bensintrykket osv? så med hjelp av den kan jeg få bort noe av fusking osv?

Nej,besintrycket kan du vilket du vill man justerar mappningen efter trycket bara.Men du får med Lm1 ett värde på luft/bränsle blandning (afr)air,fuel ratio eller lamda.vilket innebär att du ser om bilen går fett eller snålt,men du kan inte jusera nåt med den bara se hur den går med bränsle och luft ingen tändning osv.Det är bra när man mappar bilen om man inte åker med 300kit osv för då behöver du inhen.

www.cosworthclubsweden.se

Link to comment
Share on other sites

leser av hvilken lambda motoren har til enhver tid.

 

LM-1 kan kobles mot pc og logges også, men man klarer seg med en kamerat som titter på verdiene.

 

har LM-1 selv, har fungert knallfint i mange år nå, bra utstyr til en fornuftig pris.

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

?

Åker man med 330 kit går de "safe" med soppa och tändning men byter du massa saker som kammar turbo etc måste du ju justera bränsle och tändning efter de (mappa) och då är en wideband controler bredbandslambda att föredra till de ja.

www.cosworthclubsweden.se

Link to comment
Share on other sites

Er mye som virker inn på blandingsforhold og tenning, så man kan ALDRI være sikker på hvordan det ligger an.

Selv om det er mange andre biler som kjører rundt med samme chip på et tilsvarende oppsett.

Er derfor det er lurt å få kjørt med BBL uansett hvilket oppsett man har.

Er også dessverre mange dårlige chip'er på markedet, som gjør at folk kjører rundt med dårlig oppsatt motor,

og egentlig skader motorene sine..

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...