Jump to content

ford f-250


rs200

Recommended Posts

Har lyst på ny bil, og jeg vil ha en diger en. Vrang(les:lat) som jeg er så vil jeg ikke ta lappen på lett lastebil bare for å kunne kjøpe en f-serie. Har skjønt det slik at supperådet i biltilsynet har gjort det nærmest umulig å nedregistrere lette lastebiler. Så derfor spør jeg: finnes det håp i det hele tatt? er det ei bakdør man kan snike seg inn, eller ei man kan ligge med på biltilsynet for å få registrere f-serie som varebil?

 

Jeg fant forresten en f-250 2003 mod som var regga som vare...så det må da på en eller annen måte være mulig?(kjøpt ny som vare?) og vil fartssperra følge en bil som blir nedregga?

89-Ford sierra Doch - Solgt. 90-Sierra cosworth 4x4 - Solgt

97-Bmw 325 tds touring - Solgt. 07-Jeep Commander

88- Sierra sedan IST 272 Hk - vraka

75- Escort Mk2 1600 x-flow

Link to comment
Share on other sites

Varierer fra merke til merke. Hadde en 2004` F-250 selv som jeg ville klasse ned. Men fra August 2008 var det forbudt. Måtte dermed montere fartssperre. Om bilen er nedklasset trenger du ikke fartssperre. Men den var ikke noe hinder uansett. For det var bare noen tastetrykk etter jeg hadde montert fartssperren så var den ute igjen =) De har ikke noen annen mulighet til å kontrollere det enn å sette den på verksted å diagnosere den. Om ikke du blir tatt i laser i godt over 90 =) Du får tid til å laste den inn igjen selv før eventuell verkstedsjekk (følger med bruksanvisning).

 

Jeg hadde Bully Dog "chip" boks. Den gjorde bilen genial. Hadde også 4" eksos hele veien med 5" stuss. Dette ga en meget grom lyd. Kombinert med chip`en skulle den yte over 500 hk og 1000nm. Noe jeg ikke tviler på for det flyttet seg. Med Bully Dog`en har du mulighet til å diagnosere feilmeldinger selv. Oversikt over det meste av temperaturer, turtall og alarmer på det du måtte ønske. Kan også velge mellom 4 steg trim. Fra standard effekt til extreme. Kan veksle mens du kjører =) Var også lettere opphoret med lykter fra statene og litt LED her og der. Veldig billig på Ebay

 

Jeg hadde scooteren min på planet, og dro henger med 2 scootere på. Merket det nesten ikke. Ble faktisk mer stabil i svingene.

 

DSC00780.jpg

 

DSC01000.jpg

 

Absolutt å anbefale!

 

Edit: Så den 2003 modellen. Samme motor som min. Min var gått ca 120 000. Jeg solgte den for 220 000. Liten pekepinne. Altfor overpriset.

Edited by Bjørnar 4x4 Cosworth

91` Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

den var grom. akkurat sånn som jeg kunne tenkt meg. Men det hjelper så lite å ha lyst på en sånn, når jeg ikke har lov til å kjøre det.Men jeg tenker at når en 250 er regga som b, må det da være mulig å få en annen registrert ned. For da finnes det vel papirer på at den er godkjent fra fabrikk med tillat totalvekt under 3500kg. spørs om jeg må ta et par telefoner over helga...

 

Åssen var forbruket på din?

89-Ford sierra Doch - Solgt. 90-Sierra cosworth 4x4 - Solgt

97-Bmw 325 tds touring - Solgt. 07-Jeep Commander

88- Sierra sedan IST 272 Hk - vraka

75- Escort Mk2 1600 x-flow

Link to comment
Share on other sites

I følge mine kilder har bilen på bildene 3170kg egenvekt, som varebil ville den hatt maks 329kg nyttelast. Kanskje litt lite?

Jeg tror biler som skal registreres som lastebil blir bestilt med heavy duty det meste, hvis planen er å registrere som varebil bestiller man en bil med lettere utstyr.

Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma :unsure:
'11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N
Originaldeler, remixed.

Link to comment
Share on other sites

den var grom. akkurat sånn som jeg kunne tenkt meg. Men det hjelper så lite å ha lyst på en sånn, når jeg ikke har lov til å kjøre det.Men jeg tenker at når en 250 er regga som b, må det da være mulig å få en annen registrert ned. For da finnes det vel papirer på at den er godkjent fra fabrikk med tillat totalvekt under 3500kg. spørs om jeg må ta et par telefoner over helga...

 

Åssen var forbruket på din?

 

Jeg prøvde å klasse ned min. Ikke sjangs. Veldig varierende forbruk. Kunne bruke 1.2 på langkjøring, og 2.5 på bykjøring =)

91` Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Burde ikke være noe problem og regge ned selv om egenvekten er høy i alle fall.

Silveradoen min er 3tonn i egenvekt og har grønne skilter.

 

Men som sagt august 2008 kom det nye regler for å regge ned.

 

Med chevrolet var det bergheim i drammen som hadde pappirer som biltilsynet godtok som dokumentasjon.

Så fant tilsynet ut at pappier skulle være fra fabrikk. Og norge selger jo sikkert 4-5 biler i året. Så er vell ikke akkuratt høy pri. i USA å lage til noen sånne pappirer.

 

Men det jobbes med og få til å klasse ned større biler igjen. Men kan nokk ta litt tid.

For sån som det er nå. Så skal det være veldig vanskelig å få til.

 

Her er en f-250 2003mod på grønne skilt.. løp å kjøp.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19979075

Edited by GranadaMK1

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...