Jump to content

tiptronic tdci -04


Recommended Posts

Guest dieseldyret
Posted

Bilen har straks gått 140 k nå, og har derfor tenkt å bytte olja på kassa. Kan ikke huske å ha lest noe om intervallet på dette noe sted..Er det noen som har formening om dette? Har opplevd at kassa er litt treg til å gire, spesielt fra 2-3. Virker som clutchen plutselig tar tak, hører da et dunk i bilen.

 

Det er ikke skiftet olje på kassa siden jeg kjøpte den på 74000 km, men bilen har fulgt alle servicer til nå.

Posted
Bilen har straks gått 140 k nå, og har derfor tenkt å bytte olja på kassa. Kan ikke huske å ha lest noe om intervallet på dette noe sted..Er det noen som har formening om dette? Har opplevd at kassa er litt treg til å gire, spesielt fra 2-3. Virker som clutchen plutselig tar tak, hører da et dunk i bilen.

 

Det er ikke skiftet olje på kassa siden jeg kjøpte den på 74000 km, men bilen har fulgt alle servicer til nå.

 

Jeg vet ikke eksakt intervall på ford, men på Volvo V70 av samme årskull anbefalles det på hver 60k .

Bedre å flushe litt for mye enn litt for lite.

 

Merk deg at det ikke er noen hensikt i å bare "bytte" olja. altså tappe den gamle og helle på ny.

Den må skylles med ny olje for å få mest ut av hele jobben..

Posted

Kan vell være verdt å nevne at det kansje er ett filter der som og må byttes. Kan hende jeg tar feil.

-91 535i Turbo

-94 530i delebil

-98 E36 Touring

Posted
Kan vell være verdt å nevne at det kansje er ett filter der som og må byttes. Kan hende jeg tar feil.

 

Inget filter såvidt jeg vet, bare en pakning som kan være lur å bytte

Posted (edited)

Tiptronic?? Er vel ikke Audi du har?? 5-tronic eller Auto Jacko er navnet

Er ingen skiftintervall på den. Går evig:) Jeg skifta på min ved 330 000 og det var første gang..Ved å tappe den varm får du av ca halvparten av total kapasitet, så å skylle gjennom noen liter er nok lurt. Du må lese av temperatur for å få riktig nivå igjen

Edited by focusst

Over til fienden...

Guest dieseldyret
Posted
Tiptronic?? Er vel ikke Audi du har?? 5-tronic eller Auto Jacko er navnet

Er ingen skiftintervall på den. Går evig:) Jeg skifta på min ved 330 000 og det var første gang..Ved å tappe den varm får du av ca halvparten av total kapasitet, så å skylle gjennom noen liter er nok lurt. Du må lese av temperatur for å få riktig nivå igjen

 

Det er nok ingen audi nei..:) Hvis det ikke er nødvendig å skifte den så gidder jeg neppe å gjøre det. Men vet du om det kan være årsaken til at giret henger igjen noen ganger?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...