Jump to content

Bremseproblem


Guest Jacp Racing

Recommended Posts

Guest Jacp Racing

Hei,

 

Eg har nylig hatt min Sierra 1990 2,0 liter doch på eu-kontroll, men fekk feil på bremsene pga. fjørende bremsepedal.

 

Bilen bremser, men pedalen er likevel litt fjørende så den blir ikkje skikkeleg stramm.

 

Eg og ein kamerat har lufta bremsene fleire ganger, men det har ikkje løst problemet.

 

Nokon som har ei løysing på dette?

Edited by Jacp Racing
Link to comment
Share on other sites

Regner med du har trommelbremser på den. I så fall sjekk selvstramminga der, og vask bremsene bak. Eventuelt juster ut manuelt litt. Blir fort litt fjærende pedal med dårlig vedlikeholdte trommelbremser :)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Guest Jacp Racing
Regner med du har trommelbremser på den. I så fall sjekk selvstramminga der, og vask bremsene bak. Eventuelt juster ut manuelt litt. Blir fort litt fjærende pedal med dårlig vedlikeholdte trommelbremser :)

 

 

Ja, trommelbremser er det bak. Skulle vere ganske reint der bak, har bytta bremsesylinderene, og bremseskoa. Er det selvstramming på tromlene? Korleis juster eg denne, isåfall?

Edited by Jacp Racing
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det er ett stag som går fra hver bremsesko, har en mutter på midten, å to fjører. Ta ut hele enheten, smør den inn med rustløser å skru den ut og inn en god del, om du kobberpasta så smør gjengene.

 

Monter staget igjen, fjørene, å skru på mutteren (slik att staget utvides å skyver sko'ne dine utover) Til att du akkuratt kan forsiktig dunke å rotere inn trommelen. Dra opp og ned handbrekket 200 ganger så skal det vere god sos! ;)

1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)
1998 Audi A4 1.8T Quattro

2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...