Jump to content

Åpent filter


Guest Pjuker`n

Recommended Posts

Guest Pjuker`n

Har etterhvert tenkt meg et annet filter, åpent kon filter.

 

Det står vel mellom K&N, Green og Pipercross.

Noen som har prøvd disse på en 2.0 doch? Hvem funket best, ga beste lyd?

 

Pris på dette? Og hvem forhandler? Har søkt litt rundt, og fant et kit på kollevold, der skulle de ha 1290kr, det var i meste laget for bare et filter syntes jeg.

Link to comment
Share on other sites

Guest Pjuker`n

veit ikke helt hva som er forskjellen på merkene, Men jeg trenger å vite hvilke butikker (helst på nett) som forhandler dette?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil anbefale RAM-AIR. Nå skal det sies at jeg ikke har hørt så veldig etter på noen andre filter, men det sies at de lager mye mer lyd enn K&N, og det tror jeg gjerne på. Vet ikke om RAM-AIR selger kit, men jeg trengte bare filteret jeg, så ordnet jeg resten selv. Er jo det som er gøyest å lage til slikt på egen hånd.

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

Guest Pjuker`n

Ram air er vel heller bare en patent/metode og ikke noe merke?

Men igjen så spør jeg hvor jeg får kjøpt slikt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har blitt fortalt at Pipercross er veien å gå, og at K&N er veldig oppskrytt. Jeg tror ikke helt på dette før jeg har sett begge filtere i samme test da, men jeg har nå i hvertfall kjøpt meg Pipercross.

Link to comment
Share on other sites

Guest Pjuker`n
Jeg har blitt fortalt at Pipercross er veien å gå, og at K&N er veldig oppskrytt. Jeg tror ikke helt på dette før jeg har sett begge filtere i samme test da, men jeg har nå i hvertfall kjøpt meg Pipercross.

Også hørt dette..

En kompis av meg mener at greenfilter er tingen..

 

Hvor kjøpte du dit a Liero?

Link to comment
Share on other sites

greenfiltrene.. er kun litt stilg pga fargen.. men ikke noe mer

Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)

Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle)

 

BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)

BMW 523i e39 (Brukstralle)

Link to comment
Share on other sites

Guest Vecon

Hm må snart tenke på filter jeg og , men får se hva som blir igjen etter rust sveisinga , vurderte lenge k & n , men piper cross skal visst være bedre ! :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Pjuker`n

Kjøpte meg et stort greenfilter i går, fant det på bilxtra, men siden de ikke klarte å finne det i katalogen så endte jeg opp med å betale 350,- :D Da gjenstår det bare å finne noen egnede "innsugsrør"..

Link to comment
Share on other sites

Guest Pjuker`n

Spør ikke meg... Har ikke prøvd, men skulle vel ikke være noe problem det, er ikke noen forvarmerslange på sierran så vidt jeg kan se uansett.

Link to comment
Share on other sites

Guest Pjuker`n

Klar over at man må kappe innsugsrøret etter tomgangsregulatoren. Tenkte jeg skulle prøve å lage / kjøpe et rør som går inpå innsusgrøret som allerede er der, i ene enden og ha en overgang slik at det går innpå luftfilteret i andre enden.

 

tenkte jeg skulle gjøre det slik:

green.JPG

Link to comment
Share on other sites

jepp, akkurat slik jeg har gjort også! gå for den!

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

Guest Pjuker`n

Problemet kan bli å finne egnet feste til røret, og finne et overgangsstykke.

Røret på innsuget er ca 2" tykkt, "inngangen" på filteret er 11cm /4.5" Det kan bli en utfordring.

Link to comment
Share on other sites

mitt eksempel:

 

stiv silikonslange fra der du kapper røret på innsuget. dette går bort til en eksosovergang (2" > 3"). deretter filteret (som i mitt tilfelle var 3" åpning på) på denne igjen. I ditt tilfelle må du nok ha en større overgang, eller legge noen gummiringer e.l. i mellom filteret og eksosovergangen. Tror den eksosovergangen lager litt lyd også :)

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...