Jump to content

sierra 2.0 hvilken motor?


Cmito

Recommended Posts

Heisann!

 

Får meg bil i neste måned, sierra 87mod med 2.0 ohc (gasser). Har ikke så mye peiling på bil, så derfor tenke jeg at det må jeg lære meg ;) hehe.. Det jeg lure på var om hva dere anbefaler av å beholde motoren som gassermaskin og trimme den, eller bygge om til is og trimme videre? Syns jeg leste i en post om at det var billigere å trimme en gassermaskin (?) Hvor mange hest er det i en 2.0 och og i en is? og hvilken tjenet du mest på? (hvor stor forskjell?)

 

Noe annet dere vil tipse meg om? Hvilken trim jeg burde invistere i på de to forskjellige maskinene?

93 Mondeo GLX MK1 (prosjekt) 93 Mondeo GLX MK1 (Delebil)

00 Cagiva Mito 160cc (ca 40Hk) 93 Cagiva Mito 125cc

86 Orion MK2 1.4, blir 1.6 Ghia. xx Sierra 2.0 combi. Meg og Kindher sin festbil.

Link to comment
Share on other sites

Guest 2.0Fordsierra

ok..siden ingen har svart her da så kan no jeg prøve:

 

gassern, så må du iallefall skaffe dg større gasser, weber etc..dobble ..

en bedre kam, grenrør, og et effektanlegg heile veien..dette har jeg ønsket meg selv lenge..MEN..det har sine + og - sider med gasser..(det er hva jeg har hørt)

+ : lyden blir grom, du får no vel en del mer hk, ja..de va de + pluss sidene

- : sluker bensin, ja DET SLUKER...så må du heile tida stille disse gassarane, og i tilegg er ikke det bare å skru litt så vips funkern 100% optimalt..noen som jobber med dette, må så å sei stille det inn skikkeli for at det skal fungere optimalt..(har hørt, ikke prøvd)

 

innsprøytning: har ikke gjort noe med min egentlig, har bare overhalt den å makka litt med toppen, og jeg er fornøyd me de orginale 115hk som sitter der, den drar godt for de hestene (2.0) et grenrør, filter, ny kam, eksos) så vil jeg tro den går litt bedre...

 

 

så svaret til deg; du har allerede en gasser(får) er vel litt makk å hive inn EFI system, ikke vet jeg..men det blir vel greiest å gå gasser måten..men forhør deg for ALL DEL før du begynner!..dumt å sitte der uten å vite ka **** du skal gjøre...

webere er ikke så billige å kjøpe heller..

 

håper noen med erfaring vil komentere dette å gi deg et utfyllende svar for hva vei som er best å gå...

men jeg kommer aldri til å gå over på gasser sånn uten videre..nemlig fordi bensinen er så ***** dyr i ditta landet :angry:

så kan jeg heller ikke å stille webere inn vil jeg tru:) :ph34r:

 

EDIT: såg no et spørsmål til, gassern har 105hk og is`n 115hk...

håper du fikk sånn ca et innblikk i dette da :)

Link to comment
Share on other sites

haddde nok gått for innsprøytning.

Den motoren tåler meir og er "lettare" å trimme. Vis du skal begyne å sette på dobble forgassarar og slikt so må dei justerast med jevne mellomrom.

Men det er litt jobb å bygge om til innsprøytning, for du må bytte lednings nettet og slikt... men har du delane, tid og arbeidslyst so er det nok verdt det,syns no eg da! ;)

Er nok mangen meiniga om detta temaet her!

Link to comment
Share on other sites

Guest fåården

innsprøytning er vel kanskje best.. gassere er greie å reparere og sånn, innsprøytning er jo litt værre når d først svikter men når d virker så er jo sprut d beste.. jeg går ikke over til gasser ivertfall.. min menig er jo å bygge om tiln sprut men du bør jo ha liit peil på hva du driver med da.. som sagt over her så er d en del som må byttes, som elnett og tank osv osv osv...

Link to comment
Share on other sites

Sitter med et par gassere her, og funderer på hva jeg skal gjøre. Noen som vet sånn ca. hvor mye det koster å stille inn gassere?

10 VW Golf GTD (solgt)

09 VW Passat

88 Mazda RX-7 FC3S

85 Ford Sierra 3 dørs 2L (solgt)

86 Ford Sierra 2L (kondemnert og sprengt)

83 Opel Ascona (Brant opp)

83 Ford Transit (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg beholder gassermaskinen med det første, og så heller bytter maskin senere.. Noen trim å anvefale med url?

93 Mondeo GLX MK1 (prosjekt) 93 Mondeo GLX MK1 (Delebil)

00 Cagiva Mito 160cc (ca 40Hk) 93 Cagiva Mito 125cc

86 Orion MK2 1.4, blir 1.6 Ghia. xx Sierra 2.0 combi. Meg og Kindher sin festbil.

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg beholder gassermaskinen med det første, og så heller bytter maskin senere.. Noen trim å anvefale med url?

I Stavanger er det en selvgod, oppblåst og arrogant drittsekk av en fyr som kaller seg EBB. Problemet er at han er meget flink, har riktig utstyr og kan bruke det.

 

1. Sendt toppen til ham.

2. Kjøp kamaksel med så mye løft som mulig og maks 280 grader durasjon.

3. Kjøp Holly 350 forgasser. Passer på org. innsug om du lager mellomplate.

4. K&N luftfilter

5. Grenrør 4-2-1.

6. Fordeler fra en gammel Granada e.l. og sett i Lumenition innmat.

 

Suksess :D :D

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg beholder gassermaskinen med det første, og så heller bytter maskin senere.. Noen trim å anvefale med url?

I Stavanger er det en selvgod, oppblåst og arrogant drittsekk av en fyr som kaller seg EBB. Problemet er at han er meget flink, har riktig utstyr og kan bruke det.

 

1. Sendt toppen til ham.

2. Kjøp kamaksel med så mye løft som mulig og maks 280 grader durasjon.

3. Kjøp Holly 350 forgasser. Passer på org. innsug om du lager mellomplate.

4. K&N luftfilter

5. Grenrør 4-2-1.

6. Fordeler fra en gammel Granada e.l. og sett i Lumenition innmat.

 

Suksess :D :D

Takk for hjelp :)

 

Hvor mange hest tjener du på dette?

Og hvor mye skal han derne EBB ha for å leke litt med toppen min? (kan slipe/frese den ned selv)

Hvilke priser er det på de div. kam`ne og gasserne?

93 Mondeo GLX MK1 (prosjekt) 93 Mondeo GLX MK1 (Delebil)

00 Cagiva Mito 160cc (ca 40Hk) 93 Cagiva Mito 125cc

86 Orion MK2 1.4, blir 1.6 Ghia. xx Sierra 2.0 combi. Meg og Kindher sin festbil.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...