Bushwalka Posted January 4, 2010 Posted January 4, 2010 HEi. Har kjøpt meg ny turbo til sierran min nå, men med grenrørets plassering osv, så blir det veeeldig trangt mellom turbo og toppdekslet. Da kommer det muligens noe dumme spørsmålet, får du turboer der sneglehuset "snegler" seg andre veien ? hvis noen skjønner -04 Dodge Ram 3500 CUMMINS trekkvogn -85 Sierra 2,0 lat cosworth drift-spec-80 Escort mk2 2 liter-88 Corolla AE86 drift-spec-65 Chevy Chevelle v8-77 Chevy Caprice v8
a.nilsen Posted January 4, 2010 Posted January 4, 2010 Ett bilde sier mer enn 1000 ord.Meeen, er det utblåset som er i veien kan du løsne skruene rundt bakpå kompressorhuset og vri dette rundt. Mulig du får bedre plass da.. Bokstavlig talt, om det får turboer som går motsatt vei av normalen og dermed for tuten i andre retningen veit jeg ikke. Aldri tenkt over, men antar det finnes. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
RS 1000 Posted January 5, 2010 Posted January 5, 2010 HEi. Har kjøpt meg ny turbo til sierran min nå, men med grenrørets plassering osv, så blir det veeeldig trangt mellom turbo og toppdekslet. Da kommer det muligens noe dumme spørsmålet, får du turboer der sneglehuset "snegler" seg andre veien ? hvis noen skjønner Ford Powerstoke har turbo som roterer motsatt vei av det vanlige. Det var ett firma i England som spesialiserte seg på turboer som roterer mot klokken, men om disse eksisterer lenger vet jeg ikke. Til T4 turboer finns det turbinhus som har inngangen i senter av turbinhuset. Dette for å spare plass. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Bushwalka Posted January 6, 2010 Author Posted January 6, 2010 ja, det er det jeg mener. Om du får rotasjonen andre veien, slik at det blir mer plass mellom toppdeksel og turbo osv. -04 Dodge Ram 3500 CUMMINS trekkvogn -85 Sierra 2,0 lat cosworth drift-spec-80 Escort mk2 2 liter-88 Corolla AE86 drift-spec-65 Chevy Chevelle v8-77 Chevy Caprice v8
RsMuffe Posted January 6, 2010 Posted January 6, 2010 hva slags grenrør og turbo har du? gjelder dette her ohc?bilder? du kan bare å skjære løs t3-flensen og kappe litt sånn at t3-flensen er vinkelet utover til sida.
351RS Posted January 6, 2010 Posted January 6, 2010 Litt overkill, men Tom Nelson produserer speilvendte snurrer: http://www.nelsonracingengines.com/pix-engines.html Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/
Bushwalka Posted January 7, 2010 Author Posted January 7, 2010 ja, jeg vet det går an og kappe flensen og vinkle den utover. men da jeg uansett skal kjøpe meg ny turbo så tenkte jeg og høre om det fantes høyre og venstre vridde utgaver av en turbo -04 Dodge Ram 3500 CUMMINS trekkvogn -85 Sierra 2,0 lat cosworth drift-spec-80 Escort mk2 2 liter-88 Corolla AE86 drift-spec-65 Chevy Chevelle v8-77 Chevy Caprice v8
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now