Jump to content

Fords Sony hi-grade spiller


kimsa

Recommended Posts

Hei.

 

Har forsøkt å spørre om dette på Mondeo forumet men ingen veit.

 

Har en Mondeo 2006.mod med orginalt Sony anlegge. Hi-grade utgaven. Samme spiller som utseende på bildet. Er det mulig å koble til en sub på denne på noen måte og beholde resten orginalt.

 

Utviding av anlegget er kunn aktuellt om spiller og orginale høytalere kan være som det er.

 

Ford_CD132-MP3-CDS_3S7T-18C939-AD_Sony_CDX-FS132.jpg

Link to comment
Share on other sites

Da må du sjekke om spilleren har linjeutganger, har den ikke det, så må du ha overgang fra høyttalerutgangene.

 

Når du skal ha sub, så trenger den en egen forsterker, og når det er på plass så holder ikke resten av høyttalerene følge, så da må du ha forsterker til disse også.

 

Hvor mye har du tenkt til å bruke på dette?

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Følte jeg fikk ett veldig grundig svar her nå. Men jeg har selv drevet med konkurranser innen bilsterio i den firrige bilen min, så det svaret hjalp meg lite.

 

Det jeg lurte mest på var om noen viste mulighetne for å få til dette. Jeg er ikke ute etter noe kraftig anlegg, bare litt mere trøkk enn hva anlegget klarer i dag. Det orgniale hi-grade anlegget er veldig bra det, men litt mere trøkk hadde ikke skadet. Det vil ikke være noe problem for det anlegget å holde følge med en liten sub.

 

Har alt liggende, untatt den eventuelle overgangen jeg trenger for å koble dette til. Er trolig ikke phono utganger bak på spilleren. Da er kanskje alternativet å kjøpe en blaupunkt forsterker, som er beregnet for kobling mellom spiller og det orginale høytaler nettet, men dette er kostbart. Derfor skulle jeg hatt en eller annen kobling som gir meg ekstra signaler ut.

 

Om dette finnes.

Har ikke jobbet med oppgradering av orgnial stereo tidligere. Kun full pakke

 

Men takk for svarer uansett cossiemk1. Det var et grundig og godt svar, selv om det ikke var det jeg var ute etter

Edited by kimsa
Link to comment
Share on other sites

Hvis du kun skal ha litt mere trøkk i bilen så trenger du som du selv sier bare en liten sub og en forsterker til den. Det eneste er at om du ikke har lav nivå utgang bak den org. spilleren din, så er du nødt til å ha en forsterker som også har en høynivå inngang. Høynivå signalet får av høytalerne som allerede er i bilen. Ingen problem det heller.

 

En Forsterker med høy- og lavnivå inngang er ikke så kostbart. trodde nesten alle forsterkere hadde dette. Sett det på de fleste forsterkerne jeg har hatt utenom på monoblokker.

Link to comment
Share on other sites

Har 3 forsterkere liggende fra det gamle konkurranseanlegget og minst en av de har høynivå inngang. Så da er det løst.

 

Det store spørsmålet er da hvor jeg skal få lyd signal til denne fra. Trenger en mellomkabel som gir meg en ekstra utgang, uten at jeg mister signalet ut til de orginale høytalerene.

 

Det må jo være høyaktuellt slik nye biler er i dag å oppgradere anlegg på denne måten, så er egentlig litt overraskende at det er så vanskelig å finne noe slik utstyr.

Link to comment
Share on other sites

Er dette kontakten jeg driver å spør etter om finnes?

 

Link til ledning

 

Ja, har du ikke linjeutganger, så er det en slik du skal ha... eller en forsterker med høynivå innput.

 

Du som har kunkurert innen bilstereo, burde jo ha en viss peiling...

En slik overgang er ikke en idèel løsning, og med en sonyspiller i tillegg, så blir ikke lydkvaliteten særlig bra, så var jeg deg, så ville jeg byttet spiller først og fremst ;)

Link to comment
Share on other sites

Greia er jo det at jeg aldri har forsøkt å tilpasse et orginalt anlegg noen gang. Har bare revet ut alt og satt inn nytt. :P

 

Så alt må jo læres. Og den type kabel som skal til er ikke lett og finne.

 

Det orgnial Sony anlegget spiller faktisk veldig bra. Totalt sett vil jeg si at det anlegget har penere lyd en BOSE anlegget jeg hadde i forje bilen min. En Mazda 6.

 

Også kan jeg jo legge til at jeg for snart 2 år siden fikk TINITUS (permanent øresus) etter arbeidskade, så jeg har ikke de samme kravene til å kunne spille høyt som når jeg konkurrerte. Derfor vil det orginale med en liten sub være mer enn nok

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...