Jump to content

p-granada

Gjest
  • Posts

    104
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    vestfold
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

p-granada's Achievements

Ford

Ford (5/6)

  1. Viktig at stemplene til calipperen legger seg helt innat bremseskiva før brekke strammes/justeres. Altså sørg for at du har normale bremser før du justerer noe som helst på brekket eller på armen som sitter på calipperen. Hvis dette ikke blir gjort, ender man opp med dårlig bremsevirkning på håndbrekket. Noe som det virker som var problemet tidligere. Det er like viktig at wirene er strammet riktig for å oppnå optimal bremsevirkning. Dette vet du sikkert fra før av, tenkte bare å nevne det pga tidligere nevnte problemer;-)
  2. Stemmer for katten, med de lydene du beskriver, samt at bunndraget plutselig er borte. Vært borti dette flere ganger selv. Er jo ikke værre enn å bare løsne katten å se om du merker forskjell, ingen forskjell, katten er da sannsynligvis ikke problemet.
  3. Ja, hadde du blitt tatt, hadde du ikke tvila på det en gang, for den blitzen skvetter man litt av
  4. Hehe, tenkte meg det, måtte bare være sikker på at vi ikke mistforstod hverandre helt
  5. Det er nok satt litt på spissen, det jeg skrev Det jeg mener er måten denne klimapoltikken blir utført på. Vi i Norge betaler så utrolig mye for noe vi egentlig påvirker såå utrolig lite! Alle monner drar, men her må man også være realistiske. Hele Norges utslipp av klimagasser er heller ikke stort globalt sett. Jeg mener for all del ikke at vi ikke skal tenke på miljøet, men med tanke på alle avgifter som vi må betale for å kunne bruke (spesielt) bil forstår jeg ikke tankegangen av. Avgifter er greit det, men Norge er EKSTREMT! Jeg mener ikke å være egoistisk, men realistisk, med tanke på hva vi faktisk har muligheter til å gjøre og bidra med! Uten å tenke på hva/hvis "alle andre tenker som meg". Det er ikke mange andre land som kan sammenlignes med Norge med tanke på avgifter.
  6. Med tanke på Norges antall innbyggere, og antall biler vi bruker så har vi aldri sjans i h****** til å utgjøre noen klima endringer globalt sett, så hvorfor denne dyre bensinen, diesel og alle andre statlige avgifter skal ramme oss i Norge så forbanna hardt, kan jeg ikke fatte. Vi kan jo forurense flere ganger mere uten at det utgjør noen forskjell. Det blir nok ikke lett for de som ikke har skyhøye lønninger i fremtiden, med tanke på alt annet som koster i samfunnet vårt. Ille nok som det er fra før av! GALSKAP
  7. Da ville jeg sjekket og renset forgasseren, gått over de fleste pakninger, innsug, membran etc Sjekk også at bensin pumpe ikke fusker, tette bensin filtre som kanskje er satt på i ettertid etc. Sjekk membranen nøye, den har nok lurt flere, inlkudert meg selv. Hvis den fusker litt i tillegg sjekk alle vakumslanger til innsuget til bremsekraftforsterkeren, og alle overganger. Blir ofte morkne.
  8. Ser belgen bra ut? eller kjennes den bra ut. den gummikoblinga under gasseren pleier å være morken og er en veldig vanlig feil på golf2 og 3. Men siden det begynner med gasseren, så er det fullt mulig at det er forgasser isisng ute å går. Prøv kondensfjerner, og sjekk om forvarminga til innsuget er i orden. Er nok bare en bagatell da de vag motorene er forholdsvis enkle
  9. Ifølge papira til ford hadde vel 2.8 gasser og mfi(?) 216nm når de var nye. Har de ikke foran meg nå, men mener det var de talla
  10. Hør med filmteam om du ikke har funnet ut av det. mener de tar rundt står mellom 5500 - 6000,- på siden dems. + at dem har 10% avslag på personbiler i november, desember og januar De legger en amerikansk ripefri solfilm, som ikke falmer eller blir lilla, som bilextra, biltema film blir etter mye soling . Flinke og erfarne er dem også, og dem legger filmen mens du er der. Tok ikke lange tiden på rutene mine 2,5 timer maks! Filmteam.no
  11. Jeg fikk lagt solfilm på alle rutene i bilen min på Filmteam i lørenskog. Veldig flinke og hyggelige folk, og prisene var ikke så gale heller. Kjappe var dem også, og ellers veldig god service.
  12. Vil ikke si at den lakken støvet noe særlig mer enn noen annen lakk jeg har lakket. Eneste støvet må ha vært av en ikke fullt så støvfritt lokale isåfall Man trenger ikke klarlakk over, lakken blir speilblank den. Men det er ikke noe problem å sprøyte over med klarlakk hvis man vil det. Har gjort det også, man får mer dybde i lakken, men er ikke noe must. Angående viskositetsmåleren så kjøpte jeg min hos lakkspesialisten for noen år siden. Fungerer helt fint Hvis du har en bil eller annet å øve på og lokale å stå i, ville jeg bare anbefalt å prøve. Lakken er ikke dyr, så er ikke store tape om lakken ikke blir 100% første gangen. Å matte ned lakken en gang eller to er en del av prøving og feiling, samt det gir erfaring. Fortsetter man slik blir man bare bedre og bedre. Å det er jo bare positivt.
  13. Alt ble sandblåst(noe glassblåst), epoxygrunnet, sparklet, fyller der det trengtes etc. På bilen brukte jeg en ikke fullt så ny Devilbiss sprøyte med 1,4dyse og 3bar trykk. Brukte viskositetsmåler, og mener at tynningsforholdet ble litt i overkant av 20%. Om en ike har viskositetsmåler så prøv lkitt tynning på "feelingen". Den skal renne ganske bra, men fortsatt ikke for mye. Lokale jeg lakket i holdt 25 grader, så lakken fløyt godt ut og var forholdsvis enkel å jobbe med, syntes jeg. De andre delene jeg har lakket har jeg lakka med biltema proffsprøyte med overliggende kopp(blå) med 1,4 dyse og bittelitt over 3 bar trykk. Resultatet ble like bra med den. Har lakket flere biler med biltema sprøyte og den er fullt brukbar. Det som er viktig i forhold til lakksprøyter er vedlikehold, rensing, vasking, og ikke minst justering før man begynner å lakke. Hvis sprøytebilde er feil, og for mye lakk i forhold til luft og omvendt, har mye med resultat å gjøre. Her er det bare å prøve. Lakkering er moro når man ser at man får det til, og denne lakken er billig å begynne med, selvom andre typer lakk kanskje er enda enklere å jobbe med, så er denne lakken helt grei
  14. Jeg har prøvd denne lakken på flere ting, og kan med engang si at det blir veldig bra resultat om man bare er flink med grunnarbeid som man må være hvis resultatet skal bli bra Har hørt folk har sagt de harfått mye appelsinhud ved å lakke med denne lakken (ikke av lakkere eller folk som kan lakke), derfor jeg prøvde. Det er som med all annen lakk, den må tynnes riktig, og lakkes ved rett temp, deretter så er det bare tålmodighet til neste strøk og erfaring med lakkering som gjelder. Jeg er på ingen måte noen mester innen område, men har lakket diverse. Sist ei bil og diverse platedeler i sort. Bilen ble blank og fin den, og platdelene ble MYE blankere enn jeg hadde trodd! Så jeg kan anbefale denne lakken, er billig lakk å øve seg med, og man kan få veldig gode resultater. Dette er ordentlig 2.k lakk På lik høyde med lastebil lakk.
×
×
  • Create New...