Jump to content

skifte topp på doch?


2.3 GL

Recommended Posts

hei. har akkurat kjøpt meg en scorpio med 2.0 doch 8v. den har ifølge selger gåene ventiler på to av sylindrene.

 

det jeg lurer på er: har det gått bra med stemplene og ventilsetene trur dere?

 

har ikke demontert enda da jeg ikke er sikker på om jeg skal bytte topp eller motor. har en motor i deler som har hele ventiler men sprekk i toppen. kan jeg sette over ventiler fra den ute noe problem hvis setene er hele?

 

og hva lønner seg egentlig? skaffe en ny motor eller skifte topp å håpe det blir bra?

har aldri skifta en topp før og har null peiling på doch og syns den ser veldig innvikla ut.

 

all hjelp blir satt pris på.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

er det fare for at toppen sprekker når ventilene er bøyd? grunnen til at de er bøyd er fordi han som hadde den før meg dreit seg ut når han monterte en ny topp. han klarte å montere registeret feil så motoren er såvidt startet etter dette fordi ventilene selvfølgelig gikk med en gang.

 

men frister mest å sette inn en ny motor for det er for min del mye enklere da jeg har liten erfaring med det inni motorene.er veldig skeptisk til dette med registeret og sånt. hadde det bare vært ohc. da kunne jeg gjort det i blinde:)

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Hehe nei, de sprekker hele tiden bare :P trenger en hel topp selv. og er større kjangs for att toppen er sprekt enn att ventilene er bøyd

 

 

litt dum påstand .. de sprekke ikke uten grunn og som skrevet over her var det en som monterte register feil så da er det skjeve ventiler ikke sprekt topp ..

 

alle som bytte topp på en doch og ikke har gjort det før bør minumum snakke med en som har gjort det og helst ikke en bedreviter som synser ut i det blå ....

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

hehe. er egentlig ikke så bekymret for selve toppen. men for ventilsetene. virker jo som at han som har gjort jobben ikke har sjekket at alt er i orden før han startet opp og da har vel kanskje ventilsetene fått seg en trøkk.

 

håper på å få litt hjelp etterhvert ja. gruer meg veldig. har akkurat lastet ned haynes manual for scorpio og kikket litt i den. syntes det så veldig innviklet ut

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

har bytta flere sånne jeg, er en grei enkel jobb. men koster like mye og kjøpe en brukt topp som og kjøpe brukt motor. og pluss att man må ha slipesett og kjedestrammer. og att d er vanskelig og få tak i topp som ikke er sprekt. jeg har vert og sett på 4 styk som har vert sprekt alle sammen. men seff lønner seg og ta opp den man har og sjekke om den er sprekt,

 

att de sprekker er en konstuksjons feil ett sted som lager slitarsje, er en her på forumet som hadde spora opp feilen, husker ikke helt hva d var, men den tråden ligger her ett sted :)

Edited by Cossyman85
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

hvis du ikke har hastverk med å bli kvitt den kan jeg hente den til sommeren. hvor i rogaland holder du til?

evt så kan jeg få far min til å hente den eller noe sånt. hva slags pris er det på den?

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...