Kaarje Posted January 24, 2010 Posted January 24, 2010 Heisann. Har akkurat satt inn nytt frontsett fra pioneer. Problemet er at det skurrer når jeg spiller opp, samma om det med eller uten bass. bruker org høytaler ledningene Hva kan problemet være ? dette er oppsettet : http://www.pioneer.no/no/products/25/131/2...302i/index.html høytalerne http://www.pioneer.no/no/products/25/121/6...20MP/index.html cd spillern. Takker for svar //Kaarje
cossiemk1 Posted January 24, 2010 Posted January 24, 2010 En kombinasjon av dårlige høyttalere, og dårlig montering.Hvordan har du montert disse?? Monteringen er VIKTIG!Dette er også noen forholdsvis tungdrevne høyttalere, så du vil nok merke stor forskjell med en ekstern forsterker
Complexity Posted January 24, 2010 Posted January 24, 2010 (edited) Satt Boshman høytalere på 90W RMS fremme i scorpioen min, og koblet rett på spilleren (10W RMS x 4)Skurret veldig om man guffet på, pga spilleren ikke klarer å levere nokk futt til høytalerne. Koblet opp på forsterker å de spiller rent å pent. Edited January 24, 2010 by Complexity Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt Tesla Model 3 AWD LR 2019
kimsa Posted January 25, 2010 Posted January 25, 2010 Jeg skal være enig i att det kan være en kombinasjon av dårlig montering og dårlig høytalere, men på en annen side. Pga at høytalerene som det blir nevnt over er "dårlige" (kommer selvfølgelig ann på bruken) så burde de i utganspunktet la seg fint gjøre å drive disse med bare spilleren. Dette bør du sjekke: 1. Har du koblet rett, +/- på begge sider. (Dette kan du sjekke ved å bruke balansen fra side til side. Forsterkes bassen når du fader over på en av sidene har du koblet en av høytalerene omvendt) 2. Er spilleren justert rett (Pioneer har mange fine Bass Boost funksjoner på sine spillere som rett og slett får frem det værste i et par med slike høytalere. Prøv EQ-program POWERFULL. Dette gir mere trøkk en nøytral stilling, men toner ned frekvensområdet lengst ned på HRz skalaen. Ressultat, org høytalere som spiller renere, sammtidig som de gir mere trøkk. 3. Sjekk monteringen. Kan det ligge noe som berører høytaler membranden. Eventuelt kan det være selve oppkoblingsledningen som berører. De orginale ledningene kan også gå til Jord en eller annen plass. 4. I noen tilfeller kan impedansen på det eventuelle andre høytalerparet du har i bilen skape slike forstyrrelser. (Svært sjeldent, da spilleren egentlig skal takle dette så lenge de er på hver sin linjekanal.) Til slutt kan det jo sies at høytalere spiller best i lukkede kasser, også bilhøytalere. Det du hører av skurring kan derfor være at det blit for lite luft motstand til høytaleren når den returnerer til hvilestilling. Dette kan faktisk ødeleggge en høytaler. (Høyst trolig ikke feilen hos deg, så det trenger du ikke tenke på)Det er jo selvfølgelig også en mulighet for at du kan ha fått spiller, eller høytalere som rett og slett er deffekte. Kvaliteten er ikke alltid like god på rimeligere komponenter som dette er Håper det løser seg Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1
Kaarje Posted January 25, 2010 Author Posted January 25, 2010 Tusen takk for svar alle sammen Kommer tilbake til topicen når jeg har funnet ut feilen
Kaarje Posted January 25, 2010 Author Posted January 25, 2010 kom på en ting til: de gammle høytalerne skurra noe helt vannvitig også( org høytalerene ) så hva kan problemet være ? Takker nok en gang for svar.
kimsa Posted January 25, 2010 Posted January 25, 2010 Skurret de med samme spiller, eller med den gamle? Jeg tror egentlig at en av ledningene dine er slitt gjennom isolasjonen, slik at den delvis går til jord. Eller att du har byttet om +/- som beskrevet over. Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1
Kaarje Posted January 25, 2010 Author Posted January 25, 2010 Skurret med den gammle og den nye spillern. Kan fult mulig hende noen av ledningene er slitt mellom isolasjonen. Så bør jeg prøve og bytte høytaler ledninger/kabler og se hvordan det går ?
kimsa Posted January 25, 2010 Posted January 25, 2010 Gjør det, da tror jeg du har løst problemet Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1
Kaarje Posted January 26, 2010 Author Posted January 26, 2010 Byttet høytaler kabler, og da funket de uten noen skurring eller noe takker for all hjelp alle sammen. *TRÅD KAN STENGES*
kimsa Posted January 26, 2010 Posted January 26, 2010 Byttet høytaler kabler, og da funket de uten noen skurring eller noe takker for all hjelp alle sammen. *TRÅD KAN STENGES*Se der ja. Godt når det er ekle løsninger på ting Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1
Recommended Posts