Jump to content

BMW 3" spjeldhus


Cosworth Racing1

Recommended Posts

Nei det er det da ingen som sier heller.. Snakker om Gasspjeldet. Leser du linken jeg la ut står alt du trenger å vite om innsugene og spjeld..

 

Bare konstaterer jeg ;) Hehe.. Men det originale spjeldhuset ser jo ikke så voldsomt bra ut, så når du kjøper et nytt innsug, så bytter ihvertfall jeg til litt større spjeldhus, og noe som ser litt bedre ut :)

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

du må sikkert bruke org. tps fra cossi. det har noe ohm verdier osv å gjøre. du må i tillegg justere tps med riktig ohm verdier osv. før du skrur den fast på spjeldethuset.

 

Du tenker på at den skal spjeldhuset skal åpne rikitg ved f.eks full gass? At den ikke står halv-åpen da?

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Du tenker på at den skal spjeldhuset skal åpne rikitg ved f.eks full gass? At den ikke står halv-åpen da?

Hei, disse TPSene er vel alle sammen Bosch mener jeg. Er mange biler som bruker disse, så dette passer litt om hverandre, husker bla. at Uno Turbo hadd eksakt lik TPS som Cossie... Mener området er ca. 1000 ohm lukket spjeld og 3-5KOhm ved helt åpent spjeld, målt på pinne 1 og 2 normalt. Så dette må justeres slik at det stemmer. i tillegg skal vel spenningen være 5V over pinne 1 og 3 var det vel om ikke minnet er helt borte.. :D

-------------------------------------------------------------

'82 Granada 2,0Ti

...........................
'01 M5
'02 530DAT Msport

'10 530XDAT Msport

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

dem bruker hele bmw spjeldhuset utenom tps. men du kan jo bruke den også pga. du har datasprut. så må du mekke til noe selv på gassvaieren. eller som en over nevnte, dra til sykkel verksted eller noe sånt å få dem til å lage ny vaier til deg.det kan ikke være så vanskelig å få montert dette her.

Link to comment
Share on other sites

dem bruker hele bmw spjeldhuset utenom tps. men du kan jo bruke den også pga. du har datasprut. så må du mekke til noe selv på gassvaieren. eller som en over nevnte, dra til sykkel verksted eller noe sånt å få dem til å lage ny vaier til deg.det kan ikke være så vanskelig å få montert dette her.

 

Har samme brakkert som denne:

 

http://forums.turbosport.co.uk/showthread....Inlet-Manifolds

 

Men spjeldhuset til BMW'en åpner seg helt annerledes enn Cosworth gjør. På Cosworth går vaieren bakover oppe, men på BMW går det fremover nede hvis du skjønner.. hehe.. Går helt motsatt. Derfor er jeg usikker på hvordan det vil virke..

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

kan ikke snu gassvaier armen på spjeldet da? sli at du får gasswaier på undersiden, da vil den åpnes ved å dra samme vei som org cosworth.

eller modifisere den org slik at du fester waier på undersiden

 

Mulig mulig.. Men må da være noen som bruker/har brukt dette vel?

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

må være litt kreativ person når man holder på med bilhobby. du har ikke sveise utstyr og vinkelsliper. kommer veldig langt med det. er stort sett de verktøy som jeg har brukt på mine ombygde biler. :D

 

Har en som lager det meste til meg, så skal alltid få ting til å passe ;) Men ville vært mye lettere hvis noen kjørte med dette. Tviler på jeg er eneste som kjører med den type spjeldhus..

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Har en som lager det meste til meg, så skal alltid få ting til å passe ;) Men ville vært mye lettere hvis noen kjørte med dette. Tviler på jeg er eneste som kjører med den type spjeldhus..

 

Nå kjører du strengt tatt IKKE med denne type spjeldhus enda :D

Link to comment
Share on other sites

Her er noen bilder av hvordan jeg har gjort det på min.

Tok vekk en masse dill på BMW spjellet, og sveisa på armen med kula til wire feste fra org.spjellet. Laga en alu. brakett med firkant hull for feste av den org. gasswiren,som jeg monterte på spjellet.

Som du ser på bildene så blir wire draget fremmover med BMW spjell, org. så har du wire draget bakover mot gass pedal.

Håper dette er til litt hjelp ;)

 

cosworth141-1.jpg

cosworth004.jpg

cosworth003.jpg

Link to comment
Share on other sites

Her er noen bilder av hvordan jeg har gjort det på min.

Tok vekk en masse dill på BMW spjellet, og sveisa på armen med kula til wire feste fra org.spjellet. Laga en alu. brakett med firkant hull for feste av den org. gasswiren,som jeg monterte på spjellet.

Som du ser på bildene så blir wire draget fremmover med BMW spjell, org. så har du wire draget bakover mot gass pedal.

Håper dette er til litt hjelp ;)

 

cosworth141-1.jpg

cosworth004.jpg

cosworth003.jpg

 

Konge! Tenkte meg noen måtte ha dette spjeldet.. hehe.. Takker så mye for hjelpen ;) Ser greit hvordan jeg må gjøre det :)

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...