Jump to content

1989 Ford Club Wagon E250 7,3 diesel


Guest Curst

Recommended Posts

Hei vi har en bil i garasjen for oppussing, og har store problemer med å få start på den.

 

Det har seg sånn at den starter på startgass, som vi vet kommer til å kverke alt av sylyndere og drit hvis man skal fortsette med dette.

 

Vi har byttet gløde relé, glødeplugger, luftfilter, satt på en tilbakeslagsventil melllom dieselpumpa og dieselfilteret, satt inn 2 nye vartha 70 ah batterier og fikset alle ledninger som eventuelt kunne hvert skadet.

 

Vi har bestilt nytt dieselfilter nå, så det kommer til og bli byttet snart, men vet ikke om det er feilen. Når bilen først starter går den som en klokke, så det er veldig rart.

 

Noen som har noen ideer?

Link to comment
Share on other sites

Prøv å få luftet dysene litt. Dette gjør du ved å løsne mutterne som

er oppå dysene mellom dieselrøra. Sitter røra fast i dysa når du har løsna mutteren så bare sunket forsiktig i røret. Dem pleier å sitte litt. Så pumper du diesel med pumpa eller filer på starteren. Dette gjør du på hver dyse helt til du ser det kommer rein diesel mellom røret å mutteren på dysa.

 

Så kan du jo prøve å bytte ut den gamle dieselen med ny. Har den stått lenge så kan det hende at dieselen er blitt "gammel"

-91 535i Turbo

-94 530i delebil

-98 E36 Touring

Link to comment
Share on other sites

dieselen er ikke så gammel, ble fylt når vi henta den i oktober etter den omtrent var tom, og den starta like dårlig da som nå. Det er nesten ikke tegn til start uten startgass, men når den først blir litt varm, så starter den helt normalt på under et sekund... Så jeg skjønner liksom ikke hva det kan være.

Link to comment
Share on other sites

Ingen som verken kan ha en liten anelse om hva det kan være?

Ta en tur på youtube og søk på powerstroke help eller tuning eller noe. Der er det en kar som forklarer og viser mye om disse motorene, blant annet hva som skjer når folk slurver med vedlikeholdet.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Mulig det kan være tilbakeslagsventilen til dieseln. At denne har hengt seg å slepper tilbake diesel i tanken å tømmer systemet. I å med at den er tungstartet når den er kald så har dieselen hatt god tid til å renne tilbake i tanken å må derfor hele veien til dysene/pumpen når du skal starte den igjenn.

 

Prøv å forsk litt på det. Jeg bare hadde de symptomene på en Golf TDi og dem blei borte når jeg byttet denne ventilen.

-91 535i Turbo

-94 530i delebil

-98 E36 Touring

Link to comment
Share on other sites

Mulig det kan være tilbakeslagsventilen til dieseln. At denne har hengt seg å slepper tilbake diesel i tanken å tømmer systemet. I å med at den er tungstartet når den er kald så har dieselen hatt god tid til å renne tilbake i tanken å må derfor hele veien til dysene/pumpen når du skal starte den igjenn.

 

Prøv å forsk litt på det. Jeg bare hadde de symptomene på en Golf TDi og dem blei borte når jeg byttet denne ventilen.

 

Tilbakeslagsventilen er helt ny, 1 uke gammel. Så den kan bare hjelpe motoren med å opprettholde dieseltrykket. Den gjør forresten at ikke dieselen renner tilbake...

Link to comment
Share on other sites

forresten jeg har fikset det. Han som hadde byttet pluggene tidligere har tydeligvis brukt feil type plugger eller noe, for når jeg byttet de igår, startet den som bare det :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...