Jump to content

bygge om fra forgasser til k-jet


IceTurbo

Recommended Posts

Hei

 

har muligens fått kjøpt meg en capri mk3 2.8l forgasser nå :)

også vil e bygge om til innsprøytning k-jet. så lurte på noen ting

- trenger vel en tank ifra 2.8i eller kan e bare montere en ekstern pumpe?

- montere returslang.

- motorlednings nettet er det vanskelig å bytte? er det som på sierra feks att det er bare de 2 kontaktene som skiller ledningsnetta?

 

er det noe mer e må være obs på?

 

takker på forhold for svar :)

Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett.



- 1993 Ford sierra Cosworth sleeper

- 1976 Ford Taunus 2l automat

Link to comment
Share on other sites

jeg ville beholdt gasseren :P eller tatt insprute fra en scorpio:)

 

men ja, du må bytte tank eller sveise om. finnes andre løsninger oxo.

og du må laga retur om d ikke er d orginalt:)

husker ikke hvordan d var og få ut ell nette på k-jet. men d er ikke avangsert motor styring :)

Link to comment
Share on other sites

Motornettet er normalt ikke noe problem.

 

Du må bruke det el nettet som står i bilen i dag, (til dynamo, starter, lys osv.) så kommer el.nettet til insprutet i tillegg.

 

Det finnes to typer motornett, det ene er integrert i bilens ledningsnett inni bilen, og det andre er "løst". Det siste er det vanligste..

 

Den siste utgaven kobles enkelt opp inni bilen, kun en 4-5 ledninger må kobles. Hovedstrøm, tenning på, jord, strøm til bensinpunmpe. Releer osv ligger i nettt..

Edited by KIB
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...