D.Toft Posted February 13, 2010 Posted February 13, 2010 har en 1.6 cvh i garasjen, gasser versjon. er denne mulig å få nedi min mk1 uten problemer? tenker da på motor innfestning i innerskjermen.går det å bruke den org 1.1 girkassen jeg har? hva da med svinghjul og clutch? hva trengs for å få start på denne? har fordeler med kontakt, så er det bare å kople denne opp mot coil?ingen tenningsmodul? er det noen måte å¨finne ut av hva årsmodell blokk og topp er? har en mistanke om at den er fra en mk2 fiesta xr2
D.Toft Posted February 13, 2010 Author Posted February 13, 2010 og, må nok bytte div pakninger på den motoren, noe eg må være obs på?må toppen planes?
bard Posted February 13, 2010 Posted February 13, 2010 Det normale er å sveise inn et nytt festepunkt i innerskjermen og bruke motorfeste fra mk2 XR2. Jeg mener også å huske at jeg har sett et hjemmelaget motorfeste som passer rett på også. CVH passer rett på girkassa i bilen. Du har sannsynligvis delt drivaksling på høyre side som er festet i motoren. CVH mangler festepunkt for denne. Normal løsning er å bruke drivaksling fra mk2 med CVH. De CVH'ene jeg har vært borti har hatt tenningsmodul montert på fordeleren og coil koblet rett til denne. Hvis du ikke allerede har vært på xrtwo.com bør du ta en tur dit nå. Slike ombygginger er dagligdags der. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed.
D.Toft Posted February 13, 2010 Author Posted February 13, 2010 nei, tror den akslingen er hel, ganske sikekr på det passer da cvh svinghjulet i kassen da? ja er en kontakt på coil, så tipper modulen er der. er vel bare 3 ledninger som skal brukes? og resten kan taes vekk?er ikke på xrtwo, men får vel lage meg en konto der og
bard Posted February 13, 2010 Posted February 13, 2010 Svinghjulet skal passe. Girkasser er egentlig veldig enkelt: alle forhjulstrekkere brukte samme girkasse til utpå 90-tallet. Forskjellen på 4 og 5-trinns ligger i andre enden av kassa. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed.
D.Toft Posted February 13, 2010 Author Posted February 13, 2010 supert takk for svar MEN. om eg har delt aksling på min nå, så var det JÆV** dumt av meg å selge den akslingen fra 1.1 mk2 eg hugget, den var 1piece hmm: you do not need the tie bar i kept my 950cc tiebars along with my gear box!you only need to change tie bars when you do 5speed convertion.you should really buy new release bearing.i recomend you modifiy engine mount properly because if you dont the engine doesnt sit straight.i bought the mount from fiesta centre and you weld it in!alsoo you must get long dive shaft from mk2 xr2 and gearbox cradle from mk1 1300 or mk1 xr2 or modify your orginal one. you need gearbox cradle because the cvh sits moves it further to passenger side and it sits lower so the mk1 1300 or mk1 xr2 cradles have a extra plate welded on so they sit lowerx you dont need drivers side tie bar, just make sure you have the mk2xr2 drive shafts as the 1.1 long shaft will pop out when turning. and of corse the extremly hard to get hold of, mk1 1300/xr2 gearbox craddle. ser ut som dette blir litt styr??ingen på forumet som har bygget om på denne måten før?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now