Jump to content

cvh motor i en mk1


D.Toft

Recommended Posts

har en 1.6 cvh i garasjen, gasser versjon.

 

er denne mulig å få nedi min mk1 uten problemer?

 

tenker da på motor innfestning i innerskjermen.

går det å bruke den org 1.1 girkassen jeg har? hva da med svinghjul og clutch?

 

hva trengs for å få start på denne? har fordeler med kontakt, så er det bare å kople denne opp mot coil?

ingen tenningsmodul?

 

er det noen måte å¨finne ut av hva årsmodell blokk og topp er? har en mistanke om at den er fra en mk2 fiesta xr2

Link to comment
Share on other sites

Det normale er å sveise inn et nytt festepunkt i innerskjermen og bruke motorfeste fra mk2 XR2. Jeg mener også å huske at jeg har sett et hjemmelaget motorfeste som passer rett på også. CVH passer rett på girkassa i bilen. Du har sannsynligvis delt drivaksling på høyre side som er festet i motoren. CVH mangler festepunkt for denne. Normal løsning er å bruke drivaksling fra mk2 med CVH.

 

De CVH'ene jeg har vært borti har hatt tenningsmodul montert på fordeleren og coil koblet rett til denne.

 

 

Hvis du ikke allerede har vært på xrtwo.com bør du ta en tur dit nå. Slike ombygginger er dagligdags der.

Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma :unsure:
'11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N
Originaldeler, remixed.

Link to comment
Share on other sites

nei, tror den akslingen er hel, ganske sikekr på det :P

passer da cvh svinghjulet i kassen da?

 

ja er en kontakt på coil, så tipper modulen er der. er vel bare 3 ledninger som skal brukes? og resten kan taes vekk?

er ikke på xrtwo, men får vel lage meg en konto der og :P

Link to comment
Share on other sites

supert :D

takk for svar

 

MEN. om eg har delt aksling på min nå, så var det JÆV** dumt av meg å selge den akslingen fra 1.1 mk2 eg hugget, den var 1piece :(

 

hmm:

 

you do not need the tie bar i kept my 950cc tiebars along with my gear box!you only need to change tie bars when you do 5speed convertion.

you should really buy new release bearing.

i recomend you modifiy engine mount properly because if you dont the engine doesnt sit straight.i bought the mount from fiesta centre and you weld it in!

alsoo you must get long dive shaft from mk2 xr2 and gearbox cradle from mk1 1300 or mk1 xr2 or modify your orginal one.

 

you need gearbox cradle because the cvh sits moves it further to passenger side and it sits lower so the mk1 1300 or mk1 xr2 cradles have a extra plate welded on so they sit lowerx

 

you dont need drivers side tie bar, just make sure you have the mk2xr2 drive shafts as the 1.1 long shaft will pop out when turning. and of corse the extremly hard to get hold of, mk1 1300/xr2 gearbox craddle.

 

ser ut som dette blir litt styr??

ingen på forumet som har bygget om på denne måten før? :P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...