Jump to content

Bygge om fra 2.9 12v til cosworth 24v


Guest Fjellærn

Recommended Posts

Guest Fjellærn

Heisann!

Har store planer om å bygge om min 89mod scorpio 2.9i ghia 4x4 til cosworth.

Ringte til Ford forhandler å spurte hva slags deler som må være på den for at den skal bli godkjent som cosworth,

rakk ikke å fullføre den setningen før de hadde kaffen på vranga å slo seg på låret. svaret jeg får er at de ikke

har peiling å heller ikke har noen form for interesse for disse gamle bilene så det beste var å legge alt på is.

de hadde heller ikke sjangs til å skaffe no papirer der sånnt no står skrivi.

 

Så jeg ber om hjelp fra dere her hvis noen av dere har vært borti dette eller vet hvordan jeg skal gå fram

for å få til dette. Vet det er mulig å få det til!

 

Tusen takk for oppmerksomheten! :D

Link to comment
Share on other sites

skal du ha det godkjent er det minimum bremser: 278 foran og 273 bak, 29mm stabstag foran og 14mm bak(mulig det sitter stabstag bak på din 2.9)

fjærbein foran og minimum fjærer bak.

skal det være riktig må du ha hovedpumpe opplegget fra en cosworth bil da med hovedpumpe og abs blokk hver for seg, men er også plass til den vanlige.

 

og så klart motor da, men sist jeg hørte på biltilsynet var det ikke noe problem å få den godkjent med manuell.

men vil uansett anbefale deg og ta kontakt med biltilsynet. ;)

1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo

1979 Ford Escort mk2 1600GL

 

Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land

Link to comment
Share on other sites

Guest Fjellærn
skal du ha det godkjent er det minimum bremser: 278 foran og 273 bak, 29mm stabstag foran og 14mm bak(mulig det sitter stabstag bak på din 2.9)

fjærbein foran og minimum fjærer bak.

skal det være riktig må du ha hovedpumpe opplegget fra en cosworth bil da med hovedpumpe og abs blokk hver for seg, men er også plass til den vanlige.

 

og så klart motor da, men sist jeg hørte på biltilsynet var det ikke noe problem å få den godkjent med manuell.

men vil uansett anbefale deg og ta kontakt med biltilsynet. ;)

 

 

Takker for svar! blir nok til at je får tak i en utolla cosworth dele bil eller noe å bare flytter over deler.

Slipper je å kjøpe alt hver for seg. :)

 

Ett lite tilleggs spørsmål... hvis jeg skulle importere en cosworth å plukke deler fra, vil ikke tolle den inn men må vel betale mva. må jeg fortolle delene etter de er satt over på min scorpio for å få det godkjent??

Edited by Fjellærn
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Takker for svar! blir nok til at je får tak i en utolla cosworth dele bil eller noe å bare flytter over deler.

Slipper je å kjøpe alt hver for seg. :)

 

Ett lite tilleggs spørsmål... hvis jeg skulle importere en cosworth å plukke deler fra, vil ikke tolle den inn men må vel betale mva. må jeg fortolle delene etter de er satt over på min scorpio for å få det godkjent??

 

Nei, er ingen sånne krav til fortolling. Kan ta som eksempel at alt av deler fra en sveitsisk Scorpio 24V i Granada`n jeg har kommer fra en ufortollet donorbil, og alle modifiseringer er godkjent.

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...