Jump to content

Turbomanifoild og grenrør


Recommended Posts

Guest pzycho
Posted

Noen som er interesserte i Grenrør. 4-2-1 eller turbomanifoilder til IS?

eller andre typer sierra.. ? skal lage noen, og lurte på om folk er interesserte i å kjøpe ? alle jeg lager skal tilpasses og prøvekjøres først..

 

noe som er interessant folkens? lages fra bunn.. T3 flens på turbomanifoildene..

 

er det nok interesse så produserer jeg en hel haug.. 20 - 30 av hver.. pris kan jeg ikke si noe om helt enda.. må først finne ut hva det koster i materiale og hvor mange arbeidstimer..

 

Mvh

Øystein

Posted

er kanskje intr. visst det er bra greier ;) spørs pris og :lol:

Guest Slick
Posted

Jeg kan være interessert i grenrør ja.. til ohc motoren.. Men skal ikke ha til turbo i tilfelle.. Men ca pris? (vet du ikke var sikker på pris) Og har du bilde av prototype?

Guest pzycho
Posted

driver og lager tegninger nå. til ohc.. v6 motorene kommer litt senere.

har ikke noe prototype enda, driver og lager den.. prisene kommer ikke til og være urimelige. slik at vanlige folk også kan kjøpe dem, ikke bare de som er millionærer..

 

bilder kommer så fort jeg har begynt.. tar noen uker før første grenrør er ferdig.. må tegne, tilpasse og slikt.. etter det er det bare en lek og lage flere..

 

Mvh

Øystein

Guest sh0rty^
Posted

Er innteresert i en manifoil til IS turbo.

Spørs på pris. Ossen materiale skal du bruke? ossen skal du sveise det?

Guest pzycho
Posted

Materiale og pris vet jeg ikke enda.. det blir mig- sveisa skal holde ganske så bra.. husk, alt blir prøvekjørt først..

Guest Lethyss
Posted

Høres interessant ut :)

Hvor holder du til?

Guest pzycho
Posted

Stavanger.. .. jeg er bare interessert i å vite om folk kunne tenkt seg å kjøpe når jeg lager.. men det har nå vært mange til nå ihvertfall.. ser godt ut.. skal begynne å lage flensene i neste uke hvertfall.. må også få tak i rørdeler .. tar litt tid før jeg er skikkelig i gang, men etter det blir det bra

Guest clapton
Posted

Hvordan ligger det ann med prototypen?

venter spent på bilder.

Guest Excaliburzz
Posted

Hvis det ikke blir de samme prisene som på linken over her så kan du vell regne med meg på et grenrør til is iallefall ;)

Guest pzycho
Posted

hehe slapp litt av folkens.. det går fremover..

  • 2 weeks later...
Guest rsdan
Posted

turbomanifoild til is hadde vært fint å fått en pris på, starter mulig bygging snart. B)

Guest pzycho
Posted

har ikke noe klart enda.. holder enda på med produksjonen...

Guest hvolsdal
Posted

Jeg er og interisert i grenrør og manifoil til sierra sedan 2.0I. EFI motoren. er vell samme som i isèn?

Litt sent og svare, men kansje du er ferdig med de nå?

MVH Henrik

Guest hvolsdal
Posted

Drit i det jeg skrev om seint og skrive da:p

Såg på feil dato jeg, såg på datoen du ble medlem jeg. Hehe.

 

Kommet deg langt på prosjektet?

Guest 2.0Fordsierra
Posted

noe framgang i dette eller ? :huh:

Guest pzycho
Posted

har hatt litt problemer med ledige maskiner. men flensen inn mot toppen er ferdig i morgen eller på mandag tror jeg.. så må det bestilles rør og diverse .. tar litt tid men.. skal ha gang på det snart

 

Turbomanifoildene bygges ut ifra originale manifoilder..

skal lage en på onsdag neste uke hvis jeg får tid. dette blir med flens fra Garret T3

Posted

vil dette funke da? jeg tenker på at du kan få for mye trykk på den ene sylindern og at topp pakkningen ryker.

Guest pzycho
Posted

Jeg vet ikke helt enda.. mulig jeg bygger den om slik at det er like langt fra hver sylinder til turboen.. må prøve litt og se..

Guest FordPower
Posted

når v6'ene blir klar om noen mnd så blir det liv i sakene tenker jeg :)

Guest Lille rudi
Posted

Har sett ein del biler som ikke ha like lang rør fra kvar sylinder, som fks saab 900 turbo, der har sylinder 4 ganske lang tur til å nå dei andre røra.

Posted

ok, kan være jeg tar veldig feil. angående lengden osv. men om lengden er forskjelig, så er mest sansynlig vis ikke Ø(diameteren) lik heller, dvs større der det er korte rør, og tynnere der dei er lengre, på den måten vil trykket bli likt over alt, det sier seg vel egentlig selv at trykket må være likt på alle sylindrane. korect me if am wrong.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...