Jump to content

"Folding mirrors" virker ikke


viceguy

Recommended Posts

Etter hva selger fortalte meg når jeg kjøpte min Mk3 Trend så skal denne bilen ha elektriske såkalt "folding mirrors", har lest meg til at jeg bare skal trykke knappen for speil nedover for å aktivere dette. Saken er at dette virker ikke på min bil, setter knppen i midstilling og ingenting skjer, har forsåkt både med motoren i gang, tenninga på ACC og uten nøkkelen i tenninga med det samme resultatet.

 

Er dette noe som må kobles ekstra eller kan det være en sikring som har gått... justering av speil virker.

Edited by viceguy
Link to comment
Share on other sites

Etter hva selger fortalte meg når jeg kjøpte min Mk3 Trend så skal denne bilen ha elektriske såkalt "folding mirrors", har lest meg til at jeg bare skal trykke knappen for speil nedover for å aktivere dette. Saken er at dette virker ikke på min bil, setter knppen i midstilling og ingenting skjer, har forsåkt både med motoren i gang, tenninga på ACC og uten nøkkelen i tenninga med det samme resultatet.

 

Er dette noe som må kobles ekstraeller kan det være en sikring som har gått... justering av speil virker.

 

Mine funka ikke viss det var minusgrader. Dog en Seat Leon.

-91 535i Turbo

-94 530i delebil

-98 E36 Touring

Link to comment
Share on other sites

Lurer egentlig litt på hva en skal med dette? Forruten att det er kult da :D

 

Sett i mine øyne så er speilene en hjelper for å unngå riper i bilen, da det blir en utstikker som gjør att folk holder seg litt lengere unna når de passerer og parkerer. ^_^

i Italia har de forskellige avgifts soner der du må kjøre mellom to stolper . Noen biler går akkurat gjennom om du kjører speilene inn .

Har akkurat kjørt en seat leon der uten og kjøre speilene inn kostet 4 euro mere for og kjøre samme veistrekning ..

Link to comment
Share on other sites

Stemmer nok det at jeg ikke har dette da, mangler det symbolet på bryteren :(

 

Er dette vanskelig å ettermontere, bilen er facelift version dog uten xeon lys

 

Er en del jobb og ikke minst kan det bli kostbart å ettermontere hvis du ikke har ledningsnettet i dørene klart for dette. Du kan du finne ut av om du har opplegg for det ved å se om du har en tom releholder ved sikringene under rattet som er brun. Hvis du har denne holderen skal det bare være å sette i riktig type rele, montere foldespeil og bryter så skal det virke. Hvis du ikke har denne holderen må den skaffes og monteres sammen med ledningsnettet for speilene. http://fordwiki.co.uk/index.php/Powerfold_...ights_Retro-fit

 

Om det er verdt det eller nødvendig kan jo diskuteres, men kult er det. Å kjøpe delene som trengs til dette på Ford blir veldig kostbart. Fant ut at jeg har opplegg klart for foldespeil for noen mnd siden, så jeg kjøpte speil og bryter for 1500,- på Ebay. Har enda ikke montert det, men blir vel ikke lenge til.

2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...