Jump to content

Sikring for instrumentbelysning går hele tiden


Guest larsrn

Recommended Posts

Guest larsrn

Hei, som topic beskriver, så går sikringen for instrumentbelysningen hele tiden.

Det jeg vet er ihvertfall at lyset plutselig forsvant. Men jeg merket først at hovedlysene hadde gått. Kjøpte nye pærer, men det virket jo fremdeles ikke. Sjekket sikringene, og så da at både sikringen for kjørelys (15amp) og parklys (10amp) hadde gått.

Skiftet begge 2, og da virket det.

Plutselig ett par dager senere, forsvant instrumentbelysningen. Da er det sikringen for parklys som hadde gått. Skiftet denne, men den gikk med en gang. Prøvde flere ganger etter å ha koblet fra bilstereo, deretter sigarett-tenner....osv. Begynte deretter med demonteringen av resten av instrumentene.

Jeg har nå koblet fra alt av lys. Koblet fra speedometer, midt-konsoll, parklys etc.

Fremdeles så går sikringen. Det eneste jeg kan tenke meg er at det må være en overledning ett eller annet sted.

Eller kanskje selve lysbryteren?

 

Noen som har noen ide??

 

Noen som vet om noen elektriske koblingsskjema for Focus 99??

 

Hilsen

Lars Rune

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest larsrn

Etter å ha demontert stort sett all elektronikk som har lyspærer i seg, (speedometer, midt konsoll etc....) fant jeg ut at det var det ene skiltlyset som var problemet (kortslutning)!!!!!

Takk for tips og råd.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...