Jump to content

Lader seint?


kimmler

Recommended Posts

Har skifta ut til grønndyse oppsett på Cossien (sierra) min, Er pukkelrygg chip og vanlege grønne dyser :P. Trykket har eg lagt på 1,4bar. Men den går slappere en orginal oppsettet fordiom :P Begynner ikkje og lade trykk før på 4600 omdr. Alt er sjekka med bensintrykk og lamda. den er helt fin... Men eg har fått en ekstrem sterkere katalysator stank, Kan denne være tett og gje sopass motstand at den ikkje vil lade??? <_<

Kjør hardt, Kjør stil. Kjør post-bil

Link to comment
Share on other sites

Absolutt. Hvis den sperrer eksosen bygger det seg opp ett ekstremt baktrykk som gjør at turboen ikke klarer å lade.

 

Sjekk også at du ikke har hull i slanger, slanger har hoppet av og om turboen faktisk er i orden. Min cosworth begynte å lade treeeegt(1bar på 5-5500rpm) og da var turboen slik

th_video-2009-12-16-18-19-24.jpg

Link to comment
Share on other sites

Trur eksosen er orginal, foruten Bakerste potta (remus) Liker litt at det ikkje er så masse bråk :) Har sjekket litt etter lekasje, klarer ikkje finne noen utenom en plass, Luftfilter lokket mitt er litt løst og trekker inn luft under filteret :/ Men har kjøpt nytt, så det skal byttes. Får prøve og sette inn et rør istedenfor kat og se om det blir bedre...

Kjør hardt, Kjør stil. Kjør post-bil

Link to comment
Share on other sites

det er ikke eksosen som gjør at det lader så seint. kjørte orginalt anlegg på min og hadde over 2 bar før 3000 rpm på tyngre gir.

kjørte simens 3102 på min da og funket greit med pukkelrygg chip.

Det lureste du gjør er å snakke med kjetil og be han ta tenningskurven fra ett veldig tidlig chip.

Edited by tommy w

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

Det at eg kjører med orginal eksos betyr ingenting på grønndyse oppsettet har eg forhørt meg om... Så eg Kommer til og prøve og fjerne kat og se om den lader litt tidligere... Vist ikkje så får eg vel nesten sjekke opp i Chipen min ja :) Men eg må vel ha en fungerende Kat på den dagen eg må vise bilen for og få skilt på??? Eller får man de godkjente uten...? er 91mod.

 

Vist noen kjapt kan gje meg rør diameter på orginal anlegget så eg får kjøpe meg en rørstubb og prøve, hadde vert sweet :)

Edited by kimmler

Kjør hardt, Kjør stil. Kjør post-bil

Link to comment
Share on other sites

At org. eksos betyr ingenting er ikke riktig.

På såpass mye effekt vil du få restriksjoner pga. redusert fløde gjennom eksosanlegget.

Så det har noe å si.

Men når du har slike problemer som du har, ville jeg sjekket andre ting først.

Som trykklekkasje, ladetrykkstyring, wg etc.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...