Jump to content

Slitt clutch på Mondeo?


skyhawk

Recommended Posts

Hvordan er en dårlig clutch på Mondeo mk3? Og hvor tar dere andres clutcher?

 

 

Jeg begynner å lure på om min begynner å bli slitt, ikke utslitt men slitt.

Har ikke hatt noe problem med at den slurer og prøvd de tingene som f.eks sette bilen i 3 gir og ta ut clutchen og at den da skal stoppe momentant osv.. Og det gjør den

 

Men jeg synes at den tar ganske langt ute. Den har tatt ganske langt ute så lenge jeg har hatt den, så jeg vet ikke hvordan en "ny og bra" clutch på Mondeo skal og bør kjennes ut i forskjell.

Den begynner å ta når pedalen er litt over halvveis ute, nesten 3/4 ute, og synes egentlig det virker ganske langt ute. Jeg må også "jobbe" med clutchen til pedalen er helt ute ved start og girskifte hvis jeg skal gire uten hakking. Jeg prøvekjørte Focusen til mora mi som forøvrig er en 06 modell og den tar 1cm ute, og med en gang den har tatt kan du slippe clutchpedalen helt ut uten at det rykker eller napper. Det er kanskje forskjell på en Mondeo 2001 og Focus 2006 men alikevel.

 

Mondeoen:

 

Clutch inne, 1.gir, gi gass, slippe pedalen 3/4 ut og sakte ut til en jevn og fin start/giring

 

Focusen:

 

Clutch inne, 1. gir, gi gass, slippe pedalen et par cm ut og den tar, slippe den helt ut etter noen cm.

 

Noen som har noen erfaringer eller mening om at den kan være slitt?

Edited by skyhawk
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...