Jump to content

senkesett sierra


tonyp

Recommended Posts

Hallo. Skal kjøpe senkesett, så lurer jeg på hvem jeg burde kjøpe?

 

Har tenkt litt på koni sport og Lesjöfors senkefjærer.

 

Er det bra kvalitet? Eller er det noen andre jeg burde satse på?

 

Mvh Tony

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Gaz justerbare dempere(mener ikke coilovers), har de på Burton :) Samt Eibach Pro fjører, ligger godt på veien da :)

Om du lurer på hvordan de er så snakk med Speedangel eller Combatkit, de har det på bilene sine ;)

Link to comment
Share on other sites

Titta litt på Burton nå.

 

Er det da dissa jeg skal bestille: GAZ TOP ADJUSTABLE DAMPER (F) SIERRA/SAPPHIRE 84 ON

GAZ DAMPER ® SIERRA/SAPPHIRE (NOT XR4x4)

 

Eller til 2wd cosworth?

Edited by tonyp
Link to comment
Share on other sites

Jeg vil anbefale Eibach og gaz sammen. Jeg mangler bare demperne bak. Sitter veldig bra på veien og Eibach er ganske stivt ifra før så trengs ikke mange klikk på demperne før det blir for stivt. Jeg har nå 10 klikk forran, det er litt mye. Demper nesten ikke i det hele tatt, så må prøve meg fram.

 

Det som er så fint med demperne er at man kan justere dem til seg selv, hvordan man kjører etc. Dette kan kjøres med til daglig basis og viss du vil være på banen. Men hakke prøvd på banen enda.

 

Jeg har hørt og lest at lesjøfjors siger endel etter ikke lange tida og koni ruster ikke lange tida de heller.

Edited by speedangel

Ford Sierra 2.0i 86 Coupe, svensk versjon

Ford sierra 2L 86 coupe = X =(

 

Link to comment
Share on other sites

Bare jeg som synest Eibach er myke? :P Men Gaz dempere har jeg tenkt å prøve ut selv, i lag med Eibach faktisk :) Så kanskje jeg slipper krenge-som-et-skip følelsen som koni demperne gir.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

På ene sedanen min kjørte jeg med Lesjöfors 2wd cosworth senke fjærer og gule koni til 2wd cosworth, det var helt kanon, og høyden ble utrolig bra.

Som sagt her så er det sagt mye bra om de nye demperene til gaz... :)

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Link to comment
Share on other sites

Eibach er litt "myke" med orginal dempere, men når du får på GAZ blir det ganske så stivt. Jeg hadde mine på 10 klikk, nå er de på 8 og jeg må enda gå lavere for å få demping. Tror det blir 5-6 klikk. Men anbefaler polyforinger for støtdemper tårna, hører det slår og banker med de orginale foringer:S

Ford Sierra 2.0i 86 Coupe, svensk versjon

Ford sierra 2L 86 coupe = X =(

 

Link to comment
Share on other sites

Eibach er litt "myke" med orginal dempere, men når du får på GAZ blir det ganske så stivt. Jeg hadde mine på 10 klikk, nå er de på 8 og jeg må enda gå lavere for å få demping. Tror det blir 5-6 klikk. Men anbefaler polyforinger for støtdemper tårna, hører det slår og banker med de orginale foringer:S

 

Hørtes lovende ut, da er det bare å få bytta ut de tragiske gule Koni med Gaz :) Har kjørt Sierra med Gaz coilovers, og tør påstå at det er det beste kompromisset imellom kjøreegenskaper og komfort jeg har vært borti. Mange kjører vel kanskje enda med 20 år gamle oginalforinger i dempertårnene framme, og da vil selv nye standardforinger gjøre mye godt for kjøreegenskapene. Polyforinger synest jeg blir for mykt i dempertårna. Forsterka gummiforinger tror jeg må være det stiveste man får uten å modifisere.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Hørtes lovende ut, da er det bare å få bytta ut de tragiske gule Koni med Gaz :) Har kjørt Sierra med Gaz coilovers, og tør påstå at det er det beste kompromisset imellom kjøreegenskaper og komfort jeg har vært borti. Mange kjører vel kanskje enda med 20 år gamle oginalforinger i dempertårnene framme, og da vil selv nye standardforinger gjøre mye godt for kjøreegenskapene. Polyforinger synest jeg blir for mykt i dempertårna. Forsterka gummiforinger tror jeg må være det stiveste man får uten å modifisere.

 

Du får gjøre det, lurt å gjøre det samme bak også. Ja, det spørs jo på fjørene der også. Er det rektig oppsett blir det som regel bra:) Handler om å føle seg fram og finne det som passer en selv. Det er ikke bra i det hele tatt, får vondt ver gang det slår. Så det er bare å få bytta, helst samtidig :P Er vell kanskje greit å bytte til poly med en gang, så varer de lenger også.

Ford Sierra 2.0i 86 Coupe, svensk versjon

Ford sierra 2L 86 coupe = X =(

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt fjærer fra en dohc 4x4 på min 4x4 cossie i vinter. Passa fint over :)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...