Jump to content

Rs500 motorstyring


tomnsr

Recommended Posts

Hvilken motorstyring kom rs500 med? er den levert med både 4 og 8 dysers ledningsnett?

Antar at den er levert med L1 med flere dyse drivere...

 

Kan en L6 ecu bygges om til å drive 8 dyser?

 

 

 

Mvh Tom.

Link to comment
Share on other sites

I bilen min sitter det L6 ecu med tilhørende ledningsnett fra rs500. Det har kun 4 kontakter til dysene.

 

Her er det jeg har funnet ut sålangt:

 

3drs L1

(some 3drs)RS500 L6

2wd saff L6

4wd saff L8

big turb escos P8

pissy turb escos Ford EEC-IV

 

 

Da veit jeg at Rs500 er levert med L6. Spørsmålet er da om det er mulig å bygge om til 8 dyser?

Link to comment
Share on other sites

I bilen min sitter det L6 ecu med tilhørende ledningsnett fra rs500. Det har kun 4 kontakter til dysene.

 

Her er det jeg har funnet ut sålangt:

 

3drs L1

(some 3drs)RS500 L6

2wd saff L6

4wd saff L8

big turb escos P8

pissy turb escos Ford EEC-IV

 

 

Da veit jeg at Rs500 er levert med L6. Spørsmålet er da om det er mulig å bygge om til 8 dyser?

 

Hei,

RS500 ble levert med std. L6 ecu. Disse kunne så bli bygget ut med et Pectel kort, slik at de kan styre 8 dyser. Ledningsnettet var også std. L6 RHD, disse nettene fikk man da et tilleggsnett til. Til de 4 ekstra dysene på en orginal RS500 bil, så ligger kontakten til disse "løst" ved batteriet (da ecu ikke var "klar" for dette).

Dersom du er interresert i en slik ECU, så har jeg 2 stk liggendes, jeg har også 2 ledingsnett til dette (1x full motorsport type, 1xmotorsport type men med orginalt rs500 ekstra nett), send PM dersom du er interressert. Kan også være behjelpelig med mapping/chip dersom det er ønskelig til en slik ecu.

Edited by PukkelRygg
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...