Jump to content

ombygning av bil/godkjenning av endring?


96mondeo4x4

Recommended Posts

Hei.

 

Sitter da og kikker litt fram og tilbake på flere forskjellige forum,

og får inntrykk av at ombygning/endringer på bil har bare blitt værre med tiden.

Får inntrykk av at ting som før var greit, nå har blitt vanskelig, selv om det finnes papirer og dokumentasjon i omløp.

 

Selv har jeg fått klarsignal på å sette i turbomotor i min mondeo, og en "mikroskopisk" effektøkning, uten å måtte dokumentere i huet, og andre enden.

Har bare fått krav om et enkelt papir, som jeg har fått av en snill verksmester på østlandet.

 

Ser bla. a. at flere sliter med å oppgradere gamle golfer, escorter osv osv, til eksisterende utgaver.

Hvorpå jeg har fått lov å bygge noe som ikke eksisterer.

 

Har jeg bare hatt jæve*ig flaks, og sendt inn søknaden samme dag som de hadde julebord?

 

Får inntrykk av at det er enten eller, for noen får jo godkjent effektøkning uten sidestykke også.

(uten å nevne et par granadaer) :whistling:

Er det stor forskjell ute og går, og at det er avhengig av hvem som mottar søknaden?

Siden 2 like søknader kan bli behandlet forskjellig?

1996 Ford Mondeo 2.0 4x4 Kombi Og noe anna fordmorro,

2000 Audi A4 TQ Avant

2000 Audi A3 1.8T

2004 Audi A3 Latskap (samboerens)

2008 Renault Traffic arbeisbil

Link to comment
Share on other sites

så lenge du kan dokumentere at karosseriet er lik på din mondeo som det er på den utgaven med størst motor, så skal vel det holde, samt at bremsene tåler dette.

er vel snakk om 15% du kan gå opp?

 

så du har nok hatt flaks :P

 

er jo ikke samme person som mottar søknaden i norge, er vel 1 eller 2 personer i hvert distrikt som kan svare på søknader.

Link to comment
Share on other sites

Har jeg skjønt det rett, er det en "gruppe" som diskuterer/behandler søknaden,

så det er ikke enkeltperson som ser på dette.

 

 

Jeg prøvde meg først på 170hk med en 2.5 liters v6, men det ville de ikke godkjenne.

Selv om at jeg måtte dokumentere at jeg hadde tilsvarende bremser som v6eren.

 

Men til spørsmålet, har godkjenning generelt blitt vanskeligere?

Og er det andre som har fått godkjent effektøkning på nyere biler?

1996 Ford Mondeo 2.0 4x4 Kombi Og noe anna fordmorro,

2000 Audi A4 TQ Avant

2000 Audi A3 1.8T

2004 Audi A3 Latskap (samboerens)

2008 Renault Traffic arbeisbil

Link to comment
Share on other sites

Er vell litt forskjellige meninger ang om det er blitt vanskeligere å få godkjent slikt, selv om det nå burde være likt for alle, i og med at de har sin egen gruppe, som driver med det. Men det er forsatt en del forskjeller ute og går alikevell.

 

Hva grunnla de med at du ikke fikk godkj. på 2,5l da? Burde være letter å få til det, enn en utg, som aldri har blitt laget

Link to comment
Share on other sites

Snakket med min saksbehandler på risløkka om dette i dag.

Og han sa rett ut, at om de fikk 2 like søknader, var det ikke sikkert begge gikk igjennom.

Dette får meg til å lure litt, for det burde da være likt for alle?

 

Grunnen til at jeg ikke fikk lov med 2.5 liter, var at Mondeo4x4 aldri ble levert med denne motorren.

(men jeg kan ikke ha sett at mondeo4x4 har blitt levert med turbo heller :blink: )

 

Altså, første søknaden min var på 2.5liters V6 og sierra drivlinje.

Dette ble ble ganske klart avslått...med historiens dummeste argument...

 

Ellers er jeg litt nyskjerrig på hva folk har fått godkjent av mods på nyere biler.

1996 Ford Mondeo 2.0 4x4 Kombi Og noe anna fordmorro,

2000 Audi A4 TQ Avant

2000 Audi A3 1.8T

2004 Audi A3 Latskap (samboerens)

2008 Renault Traffic arbeisbil

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...