Jump to content

ny/brukt forgasser 87.


MermoZ

Recommended Posts

Hei, min sierra 2.0 87 clx har stoppet :( har skjekket delerog byttet enkelte, har byttet coil, fordelerlokk, tennplugger, tennplugg ledninger. Men det var ingen suksess, så spurte litt rundt, og fikk høre at jeg da må bytte forgasser og eventuelt insprøynings annlegget.

 

så lurer på om noen kan fortelle meg nærmere hva som må gjøres, før den stoppet ristet bilen mellom 60-80, ingen ubalanserte dekk, foringer er fine.

lurer også på om noen har en sånn liggenes, og evt. pris på ny eller brukt?

Førstebil: Orginal Sedan Sierra 4x4 Cosworth > Rullende Prosjekt

Mini Prosjekt: Sedan Sierra 2.0i clx > under restaurering inntil videre

Prosjektbil: Cupe Sierra XR4i 2.8i > venter på full restaurering

Link to comment
Share on other sites

Hei, min sierra 2.0 87 clx har stoppet :( har skjekket delerog byttet enkelte, har byttet coil, fordelerlokk, tennplugger, tennplugg ledninger. Men det var ingen suksess, så spurte litt rundt, og fikk høre at jeg da må bytte forgasser og eventuelt insprøynings annlegget.

 

så lurer på om noen kan fortelle meg nærmere hva som må gjøres, før den stoppet ristet bilen mellom 60-80, ingen ubalanserte dekk, foringer er fine.

lurer også på om noen har en sånn liggenes, og evt. pris på ny eller brukt?

har du gnist????

Link to comment
Share on other sites

ja regner med at jeg ennå har det, for den startet nesten her om dagen, når jeg først fikk den var den litt vrien og starte, men har bare blitt værre og værre med tiden som har gått. har ikke tilgang til bilen for øye blikket, men kan jo skjekke det etter hvert da. Men tenker du på at coil'n can være defekt? den er jo helt ny..

Førstebil: Orginal Sedan Sierra 4x4 Cosworth > Rullende Prosjekt

Mini Prosjekt: Sedan Sierra 2.0i clx > under restaurering inntil videre

Prosjektbil: Cupe Sierra XR4i 2.8i > venter på full restaurering

Link to comment
Share on other sites

Sett slangen fra bensinpumpa rett inn på forgasseren. Den bensinfordeleren på innerskjermen slutter å virke med åra.

 

den skjønte jeg ikke helt, skal jeg gå rundt bensin fordeleren ? hva vil dette da eventuelt gjøre med ytelse?

Førstebil: Orginal Sedan Sierra 4x4 Cosworth > Rullende Prosjekt

Mini Prosjekt: Sedan Sierra 2.0i clx > under restaurering inntil videre

Prosjektbil: Cupe Sierra XR4i 2.8i > venter på full restaurering

Link to comment
Share on other sites

Og vist det nytter å kople rundt tilbakeslipsventilen, så kan det bety at bensinpumpa ikke leverer nok trykk. Enkelte utgaver av ventilene har innebygd bensinfilter, så det kan være tett. Den ventilen åpner når benintrykket blir lavt(typisk når det kommer luft i bensinsystemet), og vist pumpa er svak slipper all bensin tilbake i retur til tanken.

Men ettersom du har elektronisk gasser på den bilen orginalt, så tipper jeg at det er den som er feilen. Det er veldig vanlig at det blir feil med de. Vanligivs bruker jeg å anbefale ombygning til DGAV gasser(typen brukt før elektronisk gasser), ettersom det kan være vanskelig å finne en brukt elektronisk sak som er i orden. DGAV fungerer generelt bedre, og lar seg overhale vist det blir noe galt med den.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Mye info her jeg kan prøve, har ikke hørt om dette før, men får ikke tilgang til bilen før i morra, så jeg gir nå tilbake melding om det fungerte eller ikke da.

 

@Truckdriver@ hvor finner jeg denne tilbakeslipsventilen?

Førstebil: Orginal Sedan Sierra 4x4 Cosworth > Rullende Prosjekt

Mini Prosjekt: Sedan Sierra 2.0i clx > under restaurering inntil videre

Prosjektbil: Cupe Sierra XR4i 2.8i > venter på full restaurering

Link to comment
Share on other sites

Mye info her jeg kan prøve, har ikke hørt om dette før, men får ikke tilgang til bilen før i morra, så jeg gir nå tilbake melding om det fungerte eller ikke da.

 

@Truckdriver@ hvor finner jeg denne tilbakeslipsventilen?

Svaret finner du her :) :

Sett slangen fra bensinpumpa rett inn på forgasseren. Den bensinfordeleren på innerskjermen slutter å virke med åra.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Svaret finner du her :) :

 

 

hehe når jeg leste litt mer nøye på din kommentar så så jeg va som sto der..

 

så hvis dette da ikke fungerer, altså koble rund bensinfordeleren, eller ny pumpe, så må jeg vell bytte forgasser ? fordi jeg vet at tanken eller slangene er tett.

Førstebil: Orginal Sedan Sierra 4x4 Cosworth > Rullende Prosjekt

Mini Prosjekt: Sedan Sierra 2.0i clx > under restaurering inntil videre

Prosjektbil: Cupe Sierra XR4i 2.8i > venter på full restaurering

Link to comment
Share on other sites

Som sagt vldig vanlig feil at forgassern svikter, så jeg ville prøvd den ja.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

da her jeg endelig fått hentet bilen, føst i dag jeg har hatt mulighet til å hente den. Men nå er jeg velig usikker på hvor jeg finner benisn fordeleren, så på begge innerskjermene foran, fant ut hvor bensinslangene gikk men fant kunne ikke finner noen bensinfordeler, det regner og bilen sto ute når jeg hentet den fordi søstern min hadda tatt parkerings plassen min -.-

 

men så det at ut fra dysene så er bensin slangen av gummi, men når jeg fulgte den et stykke gikk den over til stål/cobber rør mulig at jeg her sett helt feil. men ingen som har bilder eller mer spesefik plassering av fordeleren da?

 

har fått flyttet bilen inn nå, og kommer til å være ganske aktiv på forumet i framover.

Edited by MermoZ

Førstebil: Orginal Sedan Sierra 4x4 Cosworth > Rullende Prosjekt

Mini Prosjekt: Sedan Sierra 2.0i clx > under restaurering inntil videre

Prosjektbil: Cupe Sierra XR4i 2.8i > venter på full restaurering

Link to comment
Share on other sites

ok, etter litt søking på nettet, og etter at jeg fikk bilen litt opp så jeg kom meg under, så fant jeg ingen bensinfordeler, men fant et bensin filter som va litt vell nedrustet, og ene nipelen på den va bøyd :S så kjøper nytt i morgen så får vi se om den starter..

Førstebil: Orginal Sedan Sierra 4x4 Cosworth > Rullende Prosjekt

Mini Prosjekt: Sedan Sierra 2.0i clx > under restaurering inntil videre

Prosjektbil: Cupe Sierra XR4i 2.8i > venter på full restaurering

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...