Jump to content

Hva er deres erfaringer med fargeforskjell etter lakkering?


Recommended Posts

Hei

 

Jeg kjøpte for 14 dager siden en 2001 Mondeo MK2 i sølv metalic. Denne hadde en liten skade som forettningen skule fikse med det jeg trodde var en smart repari. Men ei, de har laget en svær firkant bak på skjærmen som absolutt ikke er selv, den er mere koksgrå, og heller ikke en slett flate.

Det endte med att de skal levere bilen på ett lakkverksted og få lakkert skjærmen, men nå er jeg redd for fargeforskjellen.

 

Jeg er ekstremt nøye, og lurer på hva jeg kan forvnete, både på godt og vondt?

 

Lurer også på hva jeg kan kreve av ressultat. Bilen er svært pen i lakken, og meget blank.

Link to comment
Share on other sites

En såpass ny bil skal være så godt som 100% etter en sånn jobb... Er bilen i strøken stand ellers så tenker jeg nok at dem kommer til og flekke dette ut på tilstøtende flate og legge klarlakk evt poler oppat tilstøtende del/deler.Et større merkeverksted evt et seriøst verksted er stort sett ute etter og gjøre bra jobber,men har dog sett mye rart også :lol:

Er det ikke bra så er det bare og klage ;)

Edited by _ford
Link to comment
Share on other sites

Skal ta ett bilde av nåværende jobb og legge ut så kan folk se, men det du sier om å flekke ut var det jeg egentlig håpet å få høre. For jeg tror faktisk de kan gjøre dette kun på skjærmen, uten å ta med tilstøtende flater, noe jeg har en sterk følelse av att ikke skjer, da bilforhandleren sikkert vil spare mest mulig penger.

 

 

Bilen har kun ett lite dørslag på sjåfårdøren, ellers tilnærmet strøken.

Link to comment
Share on other sites

Guest initializing

Sølvfargar kan vere ei plage. Sjølv ved utflikking. Sølvet kan variere frå kva type lys det blir utsatt for, t.d. sollys eller innelys. Du kan få fleire variantar farge berre utifrå kven som svinger sprøyta.

Du lyt berre fortelje bilforhandlaren at du ikkje er fornøgd, og krysse fingrane for at stakkaren i sprøytedress får det til denne gongen :)

Link to comment
Share on other sites

De som gjorde jobben første gangen har jo virkelig ikke vist hva de gjorde i det hele tatt. De har klart å ødelegge en hel skjerm av å fikse en skade på 4.cm

 

Er veldig redd dette ikke får ett utfall som jeg blir fornøyd med.

 

 

På en annen side er jo sølv den mest solgte fargen på biler fra ca 2000 tallet, så det må jo finnes noen lakkerere der ute som har en del erfaring med denne fargen. Blir jo sikkert krasjet mange sølvfargede biler hver dag, men jeg har ikke tenkt over noen med stor fargeforskjell enda!

Edited by kimsa
Link to comment
Share on other sites

Guest initializing

Nettopp fordi det er så mange bilar i sølv, er det eit problem. Bilprodusentane bommar på farge litt, slik at lakkerarane lyt finne noko anna som passar. T.d. Sikkens lagar ikkje fargar på same måte som Glasurit, og då vert det fargeforskjel på alle desse variantane igjen. Men om du ser fargeforskjell på same måte som eg gjer er ein annan ting. Alt etter om du har auge for slike detaljar.

Det kan hende at desse har ein måte å flikke ut midt på skjermen, men eg har aldri dusja ut på flater større enn 15 cm. Det er rett og slett vanskeleg å skjule slikt

Link to comment
Share on other sites

Oki.

 

Da er det vel bare å begynne å grue seg til bilen kommer tilbake da.

Uansett vil det bli bedre enn det er, men jeg har ikke noe tro på att dette blir bra nok for meg.

 

Jeg vil påstå at jeg ligger på topp 10 listen over de mest nøye kundene de har og kommer til å få i 2010.

Link to comment
Share on other sites

He he.

 

Det var godt du skrev du bare kødda ellers ville jeg vært mektig forbannet nå. :rolleyes:

 

Det er vanskelig å kvitte seg med en 2006 Titanium Mondeo med alt utstyr til en gammel mk2. Så da blir en litt nøye. Når en i tilegg er perfeksjonist til fingerspissene så blir det slik.

 

 

Også sist men ikke minst. Problemet startet med en ripe på 4cm, og har eskalert til hva det er nå. Så jeg føler liksom forhandleren jeg kjøpte bilen av har ødelagt den. :glare:

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk netop lakkert opp begge sider samt fangere på bilen min.

 

Alt ble lakkert samtidig i samme lakkboks med samme sprøyte, men fremdeles er det fargeforskjell mellom fanger og skjerm.

Har snakket med ford om dette og det hadde vistnok noe med plasten i fangerne å gjøre.

 

Til info så er og min bil sølv.

S-Max AWD 2016


 

Link to comment
Share on other sites

Gjør man forarbeidet sitt skikkelig og ikke driter i resultatet, skal der ikke bli noen fargeforskjell, uansett omdet er plast eller ikke... Har selv jobbet på lakkverksted og sett hva en lakkerer som virkelig går inn for jobben sin kan klare. Er det ikke 100% så ikke godta...

 

Har også sett hva NAF slipper igjennom av kvalitetskontroll etter lakkering... Skremmende elendig resultater...

 

Bare stå på ditt eller hev kjøpet...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Takk.

 

Skal i dialog med firmaet i morgen, så blir spennende.

 

Svigers jobber på karosseriverksted, så har vært å fått takst i dag, uavhengig av hva forhandleren sier. Fikk en god pris med masse rabatt, så håper å få til en avtale med de så jeg kan sette den inn der.

 

Svigers jobber helt klart på det beste karosseriverkstedet i distriktet, men da koster det selvfølgelig også litt ekstra.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...