Jump to content

Min sin nye brukte Focus - 2005 Titanium 1,6 tdci.


Trond_V

Recommended Posts

Sjå der ja!:D Akkurat sånn grill jeg tenkte på. Men både grill, og ombygging for 1DIN spiller får vente til jeg har fått bytta den ene fjøren fremme som var knekt, dvs, begge blir nok bytta. Da er bilen Godkjent for 2 nye år.:) I tilleg trenger jeg vinterdekk, som også stiller forran i køen.:)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

LÅnte min far sin Mondeo her en dag. Han har lys i fotbrønnene fremme. Det har ikke jeg. Begge er Titanium utgaver.

Er dette en smal sak å ettermontere? Kanskje alt ligger klart, bare å sette inn en lyspær på hver side?

 

Edit: Var som jeg tenkte på forhånd. Pæresokkel og ledninger var lagt frem inn under midtkonsollen. Bare å sette i ei pære i hver av de. Så nå er det lys i fotbrønnene forran i Focusen :)

Edited by Trond_V
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nå har det seg sånn at Focusen nin har blitt heva i dag :/ Hadde som kjent ei knekt fjør framme. Etter som jeg verken har tid,lyst eller mulighet til å skru bil om dagen ble den satt inn til Ford. Trodde den var originalt senket fra fabrikk/forhandler, og at alt låg i systemet på reg.nr. Det var ikke tilfellet. :(

Senkesettet var ettermontert H&R sett. Ikke godkjent eller noe.

Så da fikk man plutselig en telefon fra verksted. Hva gjør vi? Var jo ikke så vanskelig valg egentlig. De hadde bilen min i deler og org. fjører som var bestilt på bilens nummer liggende ved siden av bilen. Jeg trenger bil til dagen, så da ble det påmontert de bestilte org fjørene fremme.

Så nå er org. høyde fremme, og senket bak. Ser det heldigvis ikke såå godt. Ca 5 - 10mm lavere bak pr nå. Merket ingenting når jeg kjørte. Heldigvis. Redd den var stiv bak og blaut framme pga ulike fjører.

Men må gjøre noe. Enten montere org. fjører bak, eller kjøpe nytt senkesett.

Redd det blir det første. :/ Æsj..

Edited by Trond_V
Link to comment
Share on other sites

Kjøpt på Fagernes ja. Grei kar han der mr Fagernes automobil. Kjenner du til han?

 

Får se hva det blir til. Er litt økonomi og prioriteringer oppi det hele og :/ Vil heller kjøpe nye org. fjærer brak, og ramme med koblinger til cd spiller, enn helt nytt senkesett og hjulstilling.

Men sånn ideelt sett så skulle jeg hatt nytt senkesett ja.

 

Du kan sjekke ut www.danspeed.dk de fører MS-Design som ihvertfall bilia i norge handler fra.

 

De selger ikke til privatpersoner slik jeg forstår det av siden deres <_<

Edited by Trond_V
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ikke sett at du svarte i tråden min før nå jeh :unsure: Får se hva det blir til. Har en mistanke om at den må klare seg med originale fjører resten av sitt liv i mitt eie.

Oppdaget lekkasje rundt en dyse i fuelrailen her om dagen. Snakket med Ford. De var 99% sikker på at det er en kobberpakning som ikke tetter lenger.

De skulle se om jeg fikk det dekket som en reklamasjonssak. Hadde ikke gjort noe :smartass:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...