Jump to content

Senking og Felger


Sierrakaren

Recommended Posts

Hei, har ein Ford Sierra 2.0liter 1986 mod. Kunne ha tenkt meg og fått senka denne litt og fått på noken breiare og større felger på denne så den sitter litt bedre på veien :D Kor får eg tak i dette evt og prisklasse? :huh:

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

snakk med gå på link til bema.no

Har handlet her to ganger, og er kjempe fornøyd.

 

Vedrørende felger så er vel finn.no din venn her tenker jeg. Ved mindre du vil kjøpe nye da :)

“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”
― Jeremy Clarkson

Link to comment
Share on other sites

snakk med gå på link til bema.no

Har handlet her to ganger, og er kjempe fornøyd.

 

Vedrørende felger så er vel finn.no din venn her tenker jeg. Ved mindre du vil kjøpe nye da :)

 

 

Takker for svar :)

 

Har vore inpå senk.no men får ikkje fram sierra? har vore inpå mangen sider som står i gatebil blad men ingen som har til sierra?

 

Jo finn.no er jo og noke men kunne tenkt meg noken nye då :) såg på noken oz felger OZ racing Crono ht 17 tommer men veit ikkje om dei går med 40mm senking?? :wacko:

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

bilstein, å kombinert med ebach fjører funker knall, eller så kan du går for GAZ dempere å ebach fjører. koster fort 6500 om ikke mere

 

 

Og dette er godkjente dempere som går smokk igjøna eu-gokjenninga? :mellow:

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Og dette er godkjente dempere som går smokk igjøna eu-gokjenninga? :mellow:

 

Har aldri hørt at du trenger tuv på dempere, men fjærer der trenger du å få det godkjent i vognkorte ja.

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

kunn fjørene som må godkjennes da som regel alle endrer høyda på bilen

 

 

Ka som blir best då, Kjøpe komplett sett eller kun fjøyrene? Tenkte no dette skulle gå med glans igjøna eu-kontrollen :)

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

senkefjører på org dempere funker dårlig etter min mening..så anbefaler ihvertfall å kjøpe dempere å fjører.

like greit å gjøre d skikkeli når man først skal senke bilen. kombinere dette med skikkelige dempere og nye foringer i understellet så blir d knall :)

 

skal d ikke anmerkes no på en eukontroll så skal fjørene være godkjent i vognkortet

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

senkefjører på org dempere funker dårlig etter min mening..så anbefaler ihvertfall å kjøpe dempere å fjører.

like greit å gjøre d skikkeli når man først skal senke bilen. kombinere dette med skikkelige dempere og nye foringer i understellet så blir d knall :)

 

skal d ikke anmerkes no på en eukontroll så skal fjørene være godkjent i vognkortet

 

Okay :rolleyes:

 

Veit du om ei side der man får tak i brukbare dempere og fjøyrer og noken skikkelige foringer da? Så bestiller eg da med ein gong :)

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

va inne på ei sie og fant noken foringer står merka powerflex men om da er noke greier veit eg ikkje, her er no linken :) http://www.qwt.no/storefront.php?pid=8111&catid=10520 :D

 

 

Men den linken som Mr.Ford sendte til bema då? var inne og såg men fant ikkje noke meir informasjon om dei demparane og kundenr for og registrere?? må du registrere for og finne ut meir om demparane :blink: kunne ha tenkt meg og funne ut om det er berre fjøyrene eller komplett sett :)

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Ring Bema, så får du svar på alt du lurer på med en gang... Ang powerflex så er jo det noe av det bedre oppgraderingene man får... Løp og kjøp...

 

 

Då va Foringer bestilt :)

 

Då ska eg ringe til bema imårra og høyre med dei :) Vist ikkje det finst beire dempara til samme pris :lol: Skal ha bilen stivare enn bimmeren til broderen så :P Men så har han fjøyrer på org dempara og då ;)

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Då va Foringer bestilt :)

 

Då ska eg ringe til bema imårra og høyre med dei :) Vist ikkje det finst beire dempara til samme pris :lol: Skal ha bilen stivare enn bimmeren til broderen så :P Men så har han fjøyrer på org dempara og då ;)

 

Husk at når du kjøper SENKESETT å dempere, så er det meget viktig at du er klar over at "originale" dempere kun kan

brukes ned til 40mm senk. Lavere en dette så må du ha korte dempere. Om du kjører for x 60 senk på "originale" dempere,

så vil dempern botne. Å det er ikke bra. blir som å kjøre med kappa fjærer, humper å spretter.

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Husk at når du kjøper SENKESETT å dempere, så er det meget viktig at du er klar over at "originale" dempere kun kan

brukes ned til 40mm senk. Lavere en dette så må du ha korte dempere. Om du kjører for x 60 senk på "originale" dempere,

så vil dempern botne. Å det er ikke bra. blir som å kjøre med kappa fjærer, humper å spretter.

 

 

 

Takker for tipset :) Va faktisk 40mm senk eg tenkte på og ha på bilen, noke lavare enn da so blir da meir problematisk med ferje og sånn.

Men trur eg går for faste dempara, justerbare dempara ligger vel på noken tusenlappa høgre og sia eg ikkje har planer om noke meir senking så er vel det like greit??

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Hadde vmax coilovers på denne:

pvqj99teuu7a27oiiuab.jpg

 

Å det var "nyre-knuse-steinhardt" :lol:

 

 

Okey då stola eg på dine ord og bestiller dei ^_^

 

Var det faste dempara på den eller justerbare? Kor mykje va den senka? og pris? :)

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Snakte med bema idag og dei leverer kun senkefjøyrer til sierra :glare:

 

Justerbart senkesett får eg ikkje til den og senkesett so va faste ville ikkje passe.

 

Så no sitter eg og vurderer senkefjøyrer til 1900kr til bilen..

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...