Jump to content

Startproblem Ford Sierra mk2 2.0 OHC


vmk91

Recommended Posts

Problemet er nå løst, men vil skrive det her likevel siden jeg tror det er kjekt å vite egentlig.

Det startet med at clutchen begynte å bli dårlig etter en lang kveld med litt skrensing, dagen etterpå dreiv jeg å småmekka litt(byttet plugger, olje og diverse reimer)

Så når jeg skulle starte opp for å prøvekjøre en liten tur så klikket det bare i starteren, jeg tengte fort at starteren var defekt eller hadde dårlig kontakt.

Men jeg ville feilsøke litt mer før jeg gikk til innkjøp av en ny en så jeg målte strøm osv, ikke noe problem der.

Så prøvde jeg å turne motoren med en 19 kopp og langarm, det gikk ikke, motoren sto dønn fast.

Så jeg ringte en kompis for å prøve å dra meg sånn at jeg kunne trillstarte, prøvde først i 1. gir men da låste bare dekkene seg, så prøvde jeg i 2. gir, men da gikk hjulene rundt og ikke motoren.

Så i all fortvilelse skrudde jeg ut starteren å da kom det ut mer eller mindre 2 håndfuller med clutch ut av starteren + at det lå igjen svære lamellbiter inni clutchhuset som blokkerte for svinghjulet.

Så da var det bare å ta ut det jeg fikk ut, å da startet den igjen og gikk som en Ford skal gå(malende som ei katt) :P

 

Ville bare dele litt erfaringer, har hørt at det har hendt før.

Ford Sierra 90' 2.0 OHC

Toyota Hilux 98' 2.4TD SR5

Toyota LandCruiser 86' 2.4TDI

Ford Granada 85' 2.3 V6

Link to comment
Share on other sites

Var ikke tilfeldigvis en Sachs-clutch? Har sett to tilfeller av att Sachs sine clucther detter sønd etter litt herjing i det siste.

 

 

Det stemmer nok det ja, er snakk om en Sachs-clutch

Ford Sierra 90' 2.0 OHC

Toyota Hilux 98' 2.4TD SR5

Toyota LandCruiser 86' 2.4TDI

Ford Granada 85' 2.3 V6

Link to comment
Share on other sites

Har alltid trodd Sachs var kvalitet, men det er tydeligvis lurest å kjøpe andre merker :( . Ivertfall på biler en herjer med :P

 

Jepp, jeg har også trodd at Sachs var et realt merke, men etter det jeg leser rundt om kring så stemmer nok ikke det nei ;)

Men har kjøpt meg LUK clutch nå, en kollega av meg som er veteran innenfor Ford-miljøet sa at det er det beste for original bil som skal svinkjøres litt :)

Ford Sierra 90' 2.0 OHC

Toyota Hilux 98' 2.4TD SR5

Toyota LandCruiser 86' 2.4TDI

Ford Granada 85' 2.3 V6

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...