Jump to content

Min '10 Focus 1.6 TDCI Titanium - under bestilling


Someone

Recommended Posts

Heisann :)

 

Jeg har bestilt en ny 5-dørs Ford Focus 1.6 TDCI Titanium med blant annet skinn, utvendig styling +++. Bilen leveres med 17"(205/50-17), men disse skal omgjøres til vinterdekk.

Det blir derfor bestilt nye sommerdekk, og jeg har sett på noen 19x8,5 felg, ET42 med 235/35-19. Hvordan tror dere dette vil "passe" på bilen? Jeg vet at komforten blir dårligere, men hvordan er det mtp. plass? Vil dekkene ta borti skjermer under full sving? Vil det subbe? (Da tenker jeg uten at noe senkesett er montert)

 

Blir veldig takknemlig om noen av dere vil dele erfaringer eller komme med tips :D

 

Bilen får jeg forøvrig om ca. 8 uker. Tenkte jeg skulle oppdatere denne tråden med bilder og diverse når jeg får bilen... ;)

Edited by Someone
Link to comment
Share on other sites

Om det tar bort noen steder kommer jo helt an på om du kjører med korrekt inpress på felgene eller ikke.:)

Selv har jeg 18" felger fra Mondeo ST220 på min Focus, da med 225/40-18. Det fungerer finfint. Verken subber, eller tar borti noen steder. Inpresset på disse har jeg aldri sjekket. Vet bare at det funker. ;)

Link to comment
Share on other sites

Om det tar bort noen steder kommer jo helt an på om du kjører med korrekt inpress på felgene eller ikke.:)

Selv har jeg 18" felger fra Mondeo ST220 på min Focus, da med 225/40-18. Det fungerer finfint. Verken subber, eller tar borti noen steder. Inpresset på disse har jeg aldri sjekket. Vet bare at det funker. ;)

 

Jeg kan bare si med en gang, at felger, inpress, valsing osv IKKE er mitt spesialtfelt.. :P Hvor kan jeg sjekke inpresset på felg, og hva som er "riktig" til Focus?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har også bestilt en Focus Titanium med full pakke (X-pakke, styling, ryggesensor, dekktrykksvarsler, sportsunderstell og dieselvarmer). Farge Vision - en knall blå en - er lei svarte biler. Får min om 4-5 uker. Gleder meg til ny bil - nå får vi 2 biler med plass til barnevogn, men spørs om ikke kona vil bruke den mest for hun jobber i Ford og synes det er flaut å parkere på jobb med folkevogn.

Edited by JNS
Link to comment
Share on other sites

Sjekk hos delelageret hos forhandleren din. Er det faceliften du har bestilt?

 

Ja, vil tro det er facelift? Blunk ny fra fabrikk. Hva er forskjellen(e) på pre-facelift og faceliften?

 

Har også bestilt en Focus Titanium med full pakke (X-pakke, styling, ryggesensor, dekktrykksvarsler, sportsunderstell og dieselvarmer). Farge Vision - en knall blå en - er lei svarte biler. Får min om 4-5 uker. Gleder meg til ny bil - nå får vi 2 biler med plass til barnevogn, men spørs om ikke kona vil bruke den mest for hun jobber i Ford og synes det er flaut å parkere på jobb med folkevogn.

 

Gratulerer. Du har valgt mye av det samme utstyret som meg. Gleder meg til å få bilen. Noen planer for din bil? felger, eksos?

Link to comment
Share on other sites

Ja, vil tro det er facelift? Blunk ny fra fabrikk. Hva er forskjellen(e) på pre-facelift og faceliften?

 

 

 

Gratulerer. Du har valgt mye av det samme utstyret som meg. Gleder meg til å få bilen. Noen planer for din bil? felger, eksos?

 

Har kjøpt med noen fine felger - kona ender vel opp med å kantkjøre dem allikavel... Men eksosen ser jo ikke helt bra ut under skjørtet, så jeg må finne noen som kan lage noe liknende ST-eksos, men i litt mindre dimensjon.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Huff, tiden går saaaakte når man venter på ny bil... :P

 

Kom til å tenke på de 19"(235/35) felgene jeg skal sette på bilen. Jeg har i utgangspunktet ikke planlagt å senke bilen. Jeg bor en plass med mye vinter og mye dårlig vei. Hvordan tror dere bilen vil "se ut" med 19" uten senk? Vil det bli ett hav av luft i hjulbuene, eller vil det se okei ut? Jeg finner mye bilder av Focuser med store felger på nett, men de fleste er også kraftig senket. Jeg håper ikke bilen min vil se like høy ut som naboens Ford Kuga... :P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...