Jump to content

CVH EFi kam?


sonmic

Recommended Posts

har gått til innkjøp av en EFi motor, så lurer jeg på hva kam jeg skal bruke fra burtonpower. Ser at det står EFi kammer, men brude jeg ikke har en RS turbo kam? funker den på EFi eller bare på MFi? og har noen anbefalinger på kam? og burde jeg få arp headbolts? Er en ganske trimmert bundel toppen skal på så tar imot alle råd :)!

 

- Sondre

Ford Escort RS turbo S2 1986

Link til bilen:

Min RST

Theli (bandet mitt. Prog rock)

Link to comment
Share on other sites

har gått til innkjøp av en EFi motor, så lurer jeg på hva kam jeg skal bruke fra burtonpower. Ser at det står EFi kammer, men brude jeg ikke har en RS turbo kam? funker den på EFi eller bare på MFi? og har noen anbefalinger på kam? og burde jeg få arp headbolts? Er en ganske trimmert bundel toppen skal på så tar imot alle råd :)!

- Sondre

Du bør definitivt velge deg TURBO kam hver gang dette finnes, og det gjør det til CVH motoren.

Jo større turbo du velger deg, jo værre kam kan du velge.

Se katalogside 16 her: http://www.kentcams.com/Downloads/Files/catalogue_lowRes.pdf

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Du bør definitivt velge deg TURBO kam hver gang dette finnes, og det gjør det til CVH motoren.

Jo større turbo du velger deg, jo værre kam kan du velge.

Se katalogside 16 her: http://www.kentcams.com/Downloads/Files/catalogue_lowRes.pdf

Ser ut som det blir en CVH34 sports R :)!

Edited by sonmic

Ford Escort RS turbo S2 1986

Link til bilen:

Min RST

Theli (bandet mitt. Prog rock)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

tenkte meg det :) men skal ha litt mildere kam fordi har egentlig andre motorplaner neste år ;)

Anbefaler at du ser litt nøye på kamdata slik at du VET hva som faktiske er forskjellen mellom den nyere CVH34 og den eldre CVH35.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

oddkiddcreations gutta har prøvd det meste av kammer til 1,6cvh motorene, å det har vist seg at cvh 35 og newman pahse4 er di kamma som funker best når det gjelder respons og dreiemoment!! og bunndrag er bare og glemme å få til på en 1,6 turbo motor. derfor gjelder det og få motoren til og få et veldig responsivt effekt register fra 3500. uanz når du kjører aktivt på bane, så er det ikke ofte man ligger under 3k rpm..

-86 escort rs turbo
-89 sierra cosworth
-96 mondeo 4x4
-10 fiesta 1.4tdci
 

Link to comment
Share on other sites

oddkiddcreations gutta har prøvd det meste av kammer til 1,6cvh motorene, å det har vist seg at cvh 35 og newman pahse4 er di kamma som funker best når det gjelder respons og dreiemoment!! og bunndrag er bare og glemme å få til på en 1,6 turbo motor. derfor gjelder det og få motoren til og få et veldig responsivt effekt register fra 3500. uanz når du kjører aktivt på bane, så er det ikke ofte man ligger under 3k rpm..

Skal ikke legge meg ut i en diskusjon med gutta som her stor erfaring med denne motoren, men CVH34 kammen ble utviklet og tatt frem ETTER at man hadde nok erfaring med CVH35 kammen til å avsløre svakhetene denne kammen har. Hvordan forklares det?

Skulle forstått det hvis CVH34 ble tatt frem først og utviklingen hadde gjort den gammeldags og avleggs, men her er det nøyaktig omvendt slik jeg har forstått det.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...