Jump to content

"KLIMA" I NY MONDEO


bhallgri

Recommended Posts

Har kjøpt ny mondeo med "automatisk" klima. Sannheten må være at det er manuell klima!?

Hastigheten på vifta må stilles inn manuelt. Når den står på "auto" går vifta med lav hastighet.

Ford sier dette er en komfort innstilling, jeg vil ikke kalle det komfort når det ikke blir kaldt.

Flere som har den erfaringen?

Skal det virkelig være sånn?

Link to comment
Share on other sites

Stiller du den på ønsket tempratur, og den står på AUTO skal den justere seg selv til riktig temp.

 

Stiller du den på feks 17 grader begynner vifta å gå fortere til ønsket temp er oppnådd, så kan den gå saktere for å oppretholde/justere temp.

 

Det gjorde min MK3 og det gjør også min nye MK4

Edited by Mondeo Power
Link to comment
Share on other sites

Heisann!

Ja det går selvfølgelig ann, men poenget er at det da ikke er automatisk når man må bort å justere hver gang man setter seg i varm bil.

er det sånn fra kaldt til varmt også kanskje?

Er en mk4 jeg har kjøpt helt ny, trodde ikke dette var mulig.

Er isåfall første bilen jeg har vært borti som er slik.

Link to comment
Share on other sites

Bilen må jo selvfølgelig få beskjed om hvilken temp. du ønsker inni bilen. Er jo ikke tankeleser heller ;)

Ser ikke helt problemet, la den stå på auto, juster til hvilken temp du ønsker, så tar den seg av resten :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Morn ja!

Det er jo sånn det skulle fungert ja:)

Men når jeg stille den på 21 grader, blir det ikke det pga at vitfa bare går på minimum.

Da skal du isåfall kjøre langt!

Når den står på auto skulle jo den gått for fullt inntil det ble ønsket temp!?

Link to comment
Share on other sites

Ja som du nevner så skal den regulere seg sjøl til temperatur i bilen er den du stiller den til.

Men er ikke sikkert at du merker at den er "21grader" slik som bilen føler det..

På min mk4 om jeg skal ha det litt varmt i bilen så må jeg ofte sette den på en litt høgere temperatur enn det det egentlig blir..

 

Men kan jo hende at du har en defekt tempføler også..

Eller at noe er i veien og blokkerer for sensoren..

Link to comment
Share on other sites

Ja får se litt på det og prøve meg frem.

Ellers ser det ut som dette har blitt en bra bil.

Trodde aldri jeg skulle kjøpe Ford, men ble veldig positivt overrasket etter en prøvetur. He:)

 

Kanskje dere har noen tips til bra sider/ steder med utstyr og div til dissa?

 

Takker for kjappe svar!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...