Jump to content

Alternativ til solfilm


Guest drezz

Recommended Posts

Politiet sier jo at alt som er påklistret/påsprayet på rutene foran er ikke lov, men hvordan er det å få tak i ruter som er ferdig "sotet"?

 

Har hørt noe snakk om syrebehandling av rutene, noen som kan forklare meg hva dette er?

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke noe om syrebehandlig, men tviler du får det "godkjent" for det.

I hvert fall her(Namsos) har vi en ganske så ivrig type nede hos Biltilsynet, som sjekker ALT når han kontrollerer biler.

 

For en bil som ikke er typegodkjent med mørke ruter som et alternativ, blir det heller ikke. Som jeg har forstått det, men det betyr ikke at jeg tar feil :)

- Opel Omega 2.0 16V 1994

 

- Ford Fiesta 1.1L 1982

 

- Ford Mondeo 2.0 TDCI Ghia 2002 (x)

 

- Nissan 200SX S13 1992 (x)

 

- Ford Sierra 2.0 DOHC 1992 (x)

Link to comment
Share on other sites

er vel maks 15% toning på sideruter framme(husker ikkje heilt eksakt). og så å si alle orgruter er somregel farget orginalt så å si det som er godkjent. og det har ingenting med korleis ruter er farget om det er film eller spray. gjennomsikt graden er lik uansett.....

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Dahl d ?

 

Hva sier han på mørke ruter bakover da ?

 

 

Sier ingenting om det.

Men måtte rive filmen jeg hadde fram på Mondeo'n da jeg var der og godkjente senkesett og felger.

- Opel Omega 2.0 16V 1994

 

- Ford Fiesta 1.1L 1982

 

- Ford Mondeo 2.0 TDCI Ghia 2002 (x)

 

- Nissan 200SX S13 1992 (x)

 

- Ford Sierra 2.0 DOHC 1992 (x)

Link to comment
Share on other sites

jeg har faktisk fått beskjed om at ingen film er tillatt på framre siderute. ikke engang klar. riktignok ikke av biltilsynet men av en som jobber med å sote ruter. får vel sånn film på biltema som du kan dra av å på. veit ikke åssen det funker da.

 

det er uansett ikke behagelig å ha film på de rutene. ser ikke en dritt når det blir mørkt ute.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...