caan Posted October 2, 2010 Posted October 2, 2010 Hei. Fikk mangellapp på at handbrekket hadde for lang vandring på EU. Har siden da skiftet begge vaierene som går i fra midt under bilen og ut til begge tromlene uten at problemet har blitt merkbart bedre. Har strammet så mye det går men hjelper ikke. Skal skifte den siste vaieren i dag, men har lite tro på at dette fikser problemet. Så spørsmålet mitt er; er det noe jeg kan gjøre i tromlene som kan hjelpe? Har hørt at det skal gå ann og stramme båndene eller noe slikt inne i tromlene? Fremgangsmåte?? Takker for svar - Opel Omega 2.0 16V 1994 - Ford Fiesta 1.1L 1982 - Ford Mondeo 2.0 TDCI Ghia 2002 (x) - Nissan 200SX S13 1992 (x) - Ford Sierra 2.0 DOHC 1992 (x)
2.3 GL Posted October 2, 2010 Posted October 2, 2010 burde åpne opp å stramme opp båndene inni tromlen ja. har ikke sett på fiesta men regner med at det er rimelig likt det meste annet. å da er det en skruedings inni der mellom båndene som man kan stramme å slakke ettersom det trengs. det jeg pleier å gjøre er å slakke brekkwiren til den er slakk også stramme etter inni der. jeg pleier å ta så stramt at jeg akkurat får på trommelen uten at det henger. så strammer jeg opp brekkwiren til den er uten slakk. da pleier det å være bra hos meg. men ofte så er mye av delene inni der utslitt så det kan være lurt å kjøpe et sånn rep. sett til tromlene å bytte alle små delene samtidig. en god vask er også lurt. å hvis båndene er litt blanke i overflaten så pleier jeg å pusse fort over de med sand papir eller stålbørste. hvis det ikke blir bra etter dette så er enten bånd eller tromler utslitt. håper ikke dette var totalt uforståelig:) Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd
caan Posted October 2, 2010 Author Posted October 2, 2010 Det var til stor hjelp Skal se på det i morgen. - Opel Omega 2.0 16V 1994 - Ford Fiesta 1.1L 1982 - Ford Mondeo 2.0 TDCI Ghia 2002 (x) - Nissan 200SX S13 1992 (x) - Ford Sierra 2.0 DOHC 1992 (x)
D.Toft Posted October 2, 2010 Posted October 2, 2010 husk å smøre den håndbrekk tingen som er festet på bak akselen.
Recommended Posts