caan Posted October 2, 2010 Share Posted October 2, 2010 Hei. Fikk mangellapp på at handbrekket hadde for lang vandring på EU. Har siden da skiftet begge vaierene som går i fra midt under bilen og ut til begge tromlene uten at problemet har blitt merkbart bedre. Har strammet så mye det går men hjelper ikke. Skal skifte den siste vaieren i dag, men har lite tro på at dette fikser problemet. Så spørsmålet mitt er; er det noe jeg kan gjøre i tromlene som kan hjelpe? Har hørt at det skal gå ann og stramme båndene eller noe slikt inne i tromlene? Fremgangsmåte?? Takker for svar - Opel Omega 2.0 16V 1994 - Ford Fiesta 1.1L 1982 - Ford Mondeo 2.0 TDCI Ghia 2002 (x) - Nissan 200SX S13 1992 (x) - Ford Sierra 2.0 DOHC 1992 (x) Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted October 2, 2010 Share Posted October 2, 2010 burde åpne opp å stramme opp båndene inni tromlen ja. har ikke sett på fiesta men regner med at det er rimelig likt det meste annet. å da er det en skruedings inni der mellom båndene som man kan stramme å slakke ettersom det trengs. det jeg pleier å gjøre er å slakke brekkwiren til den er slakk også stramme etter inni der. jeg pleier å ta så stramt at jeg akkurat får på trommelen uten at det henger. så strammer jeg opp brekkwiren til den er uten slakk. da pleier det å være bra hos meg. men ofte så er mye av delene inni der utslitt så det kan være lurt å kjøpe et sånn rep. sett til tromlene å bytte alle små delene samtidig. en god vask er også lurt. å hvis båndene er litt blanke i overflaten så pleier jeg å pusse fort over de med sand papir eller stålbørste. hvis det ikke blir bra etter dette så er enten bånd eller tromler utslitt. håper ikke dette var totalt uforståelig:) Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
caan Posted October 2, 2010 Author Share Posted October 2, 2010 Det var til stor hjelp Skal se på det i morgen. - Opel Omega 2.0 16V 1994 - Ford Fiesta 1.1L 1982 - Ford Mondeo 2.0 TDCI Ghia 2002 (x) - Nissan 200SX S13 1992 (x) - Ford Sierra 2.0 DOHC 1992 (x) Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted October 2, 2010 Share Posted October 2, 2010 husk å smøre den håndbrekk tingen som er festet på bak akselen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts