Jump to content

2L DOHC selges


RRB

Recommended Posts

Har stått i scorpio automat gått 159K går fint og bra, selges komplett med innsug,dyser, starter, dynamo. eksos manifold. nye pluggledninger. ny fordeler/rotor

 

selges 2000kr

skien

 

Ronny

99283654

www.bergemotorsport.no

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

8V eller 16V?

Regner nok med det er en N9A type siden det er en scorpio dohc, dermed 8v. 16v er cosworth. Men nyere (eks. Galaxy) motorer har også fått 16v 2litrer.

1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)
1998 Audi A4 1.8T Quattro

2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion

Link to comment
Share on other sites

Regner nok med det er en N9A type siden det er en scorpio dohc, dermed 8v. 16v er cosworth. Men nyere (eks. Galaxy) motorer har også fått 16v 2litrer.

 

scorpio har faktisk flere 16v dohc motorer enn 8v, så er mest sansynelig 16v.. å siden det sitter 90amp dynamo og "bare" 159k på telleren vill jeg heller tru at det er en 16v 2l eller 2.3l fra froske scorpio.. dohc 16v i galaxy er en l4 motor, lik bunndel som 8v 2ldohc i sierra, 8v 2ldohc i scorpio og frosken, 16v 2ldohc i frosken, 16v 2,3ldohc i frosken og 16v 2ldohc i escort rs2000 ;)

 

for vel ikke 16v cossi i scorpio? :blink: om det skulle vert en scorpio cossi motor skal den stå i v og har 24v..

Link to comment
Share on other sites

får ikke den vanlige sierra cosworth (YB) i Scorpio nei. Men Cosorth motorene BOA/BOB 24v V6'ere ja. Var klar over galaxy var den vanlige bunndelen med ny topp. Men har ikke fått med meg at den også kom i Scorpio. Ny info for meg iallefall :)

Edited by Sierra-Ole

1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)
1998 Audi A4 1.8T Quattro

2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion

Link to comment
Share on other sites

er det ikke alu i transit og galaxy? de har vel fordelerløs tenning også. trur ikke den kom med alu på 8v i scorpio for scorpio gikk vel over til 16v når frosken kom i 95? å 94 mod scorpio har vanlig doch med fordeler.

 

så da tipper jeg plast:)

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

for dem i frosken å, men er et stykke imellom dem for å si det sånn.. ser foresten slik ut i frosken..

 

ser nå at det står at den har fått ny fordeler å rotor så er nok bare en vanelig 8v med plasdeksel.. fordi dohc 8v med alu deksel har ikke fordeler, men brukere edis 4..

Link to comment
Share on other sites

jo det mener jeg også. Den "nye" 16v med alu-deksel og fordelerløs tenning (edis4). Du får ikke edis 4 på 8ventileren vell?

 

Edit: Undersøkte litt, å du vinner Kenneth ^_^

 

The valves, canted at an angle of about 45% on opposite sides of the centre-line can have a much larger diameter and an excellent port shape is obtained. This gives high volumetric efficiency. Using two valves for the inlet and exhaust improves this still further, since the area of four valves will always be greater than two, and it is possible to combine good breathing and economy and low exhaust emissions. A look at the two DOHC2000 engines fitted to the Scorpio, the 8V and 16V, confirms this. Both engines have identical bore and stroke (86mm), both have compressions ratios of 9,8:1 and both have identical engine management (EECV) and contactless ignition (EDIS). The 8 valve delivers 115 PS at 5,500 rpm and the 16 valve 136 PS at 6,500 rpm while the torque is raised from 167 Nm @ 2,500 rpm to 175 Nm @ 4,200 rpm. These engines are a clear demonstration of the advantage of multi-valve designs.

 

Kilde: Scorpio.co.uk

Edited by Sierra-Ole

1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)
1998 Audi A4 1.8T Quattro

2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...