Guest wulve Posted October 5, 2010 Posted October 5, 2010 Noen som vet hva forskjellene på diselmotorene til Ford?Jeg har en Mondeo Ghia 2.0 tdci 115hk, motorkode hjbaDet har blitt nødvendig å bytte motor, og jeg har kikket litt rundt på bruktmarkedet.Oppdaget da at det finnes endel forskjellige typer, men vet ikke hvor godt disse går over ens.Hørte med Ford i Trondheim uten å få et konkret svar, mere et "tja? tror det skal gå greit." Lurer også på om noen har noen gode tips, og, eller erfaring med import av motor fra f.eks Danmark, eller TysklandDet finnes forholdsvis lite å velge blant her i Norge. Motorene har gått langt og er litt dyre :-)Ser for meg at utvalget er større i mer befolkede deler av værden. TakkWulve
bard Posted October 5, 2010 Posted October 5, 2010 (edited) Det var en tilsvarende diskusjon her som egentlig aldri kom noen vei. (kanskje pga. håpløs tittel) Edited October 5, 2010 by bard Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed.
kimsa Posted October 6, 2010 Posted October 6, 2010 På en såppas ny bil ville jeg trodd dette var en garanti sak jeg, men det er kanskje bare jeg som er godtroende. Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1
viceguy Posted October 6, 2010 Posted October 6, 2010 Alternativet er jo også en short block (tror det er dette de kalles), som er fabrikk overhalt blokk med topp. Er klart det blir en del skruing å flytte over alle andre deler, man da har du jo i utgangspunktet en fabrikkny motor. Aner ikke hvor de kan skaffes fra men England å Tyskland er jo nevnt. Husker fattter'n var i Tyskland en uke for mange år siden, han kom hjem med samme bil men med ny motor... kjøpte å byttet motor der nede å slapp derfor toll og norsk moms (dette var før EU's dager)
Guest wulve Posted October 6, 2010 Posted October 6, 2010 Short Block er et alternativ, men litt av problemet er at jeg har feil på dysene. Dyser følger ikke med på fabrikkoverhalte motorer.Må da kjøpe dyse i tillegg. Tanken med å bytte komplett motor er å slippe mange tilleggsutgifter som nye dyser toppakning etc (toppen er plukket av i forbindelse med feilsøking). Det blir fort like dyrt, om ikke dyrere enn å bytte motor. Det største problemet nå er å finne en grei bruktmotor som kan "settes rett inn". Blir også vanskelig å kjøre til Tyskland da motor er delt å bilen står :-)Takker for innspill, men jeg føler meg ikke mye klokere. Mulig dette er kunskap bare Ford fabrikken sitter inne med.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now