Jump to content

2001 trend 1,8 bensin


balltusen

Recommended Posts

legger ut en tråd til. Hva kan det være når motoren jager av og til på tomgang?? vet at det er byttet eksosføler ved luft inntaket på motoren. Ingen ting kommer frem på diagnosetesten. Egr-ventil er tatt opp og renset. Jeg har vært inne på lambdasonde,men det skaper ikke tomgangsproblemer sies det. Kan et vakumsbend som er sprekt skape disse problemene av og til?? hva tror dere dette kan være <_<

Link to comment
Share on other sites

hei. takk for svar. :rolleyes: Merket dette veldig godt her om dagen. :mellow: Jeg startet opp motoren. Helt ok . Kjørte bort til rundkjøringen ca 500 meter . brmser ned pga kø. Da hører jeg motoren JAGER på tomgang :mellow: . Gir da litt gass i fri, da dette hjelper noe.men hører den småjager noe Har også kjørt til butikken og parkert og handlet. Når jeg da skal starte jeger den i gjen.

Men generelt syntes jeg motoren ikke går helt reint på tomgang. av og til ja.

En annen ting jeg syntes er rart er at det tar bare ca 2,5 min(har tatt tiden)fra kald motor til bilen er helt varm ! (helt på mitten av skalaen) Helt riktig det,men skal den bli varm så fort pga min modell 2001 trend 1.8 bensin?

Er det noe sammeneng her tro?

Håper du /dere kan svare meg på disse spørsmålene.

Veldig glad for dete forumet ja :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

hei. takk for svar. :rolleyes: Merket dette veldig godt her om dagen. :mellow: Jeg startet opp motoren. Helt ok . Kjørte bort til rundkjøringen ca 500 meter . brmser ned pga kø. Da hører jeg motoren JAGER på tomgang :mellow: . Gir da litt gass i fri, da dette hjelper noe.men hører den småjager noe Har også kjørt til butikken og parkert og handlet. Når jeg da skal starte jeger den i gjen.

Men generelt syntes jeg motoren ikke går helt reint på tomgang. av og til ja.

En annen ting jeg syntes er rart er at det tar bare ca 2,5 min(har tatt tiden)fra kald motor til bilen er helt varm ! (helt på mitten av skalaen) Helt riktig det,men skal den bli varm så fort pga min modell 2001 trend 1.8 bensin?

Er det noe sammeneng her tro?

Håper du /dere kan svare meg på disse spørsmålene.

Veldig glad for dete forumet ja :rolleyes:

Har samme bil selv.

Opplever også jaging på tomgang, men helst når motor er kald. Har ikke vært noe problem for meg. Er ikke ofte dette skjer for meg.

Har du også nykking når bilen ligger i 60km/t i 4.gir. med slak gass?

Min bil blir også fort varm, men kansje ikke så fort da.

 

Joachim

Link to comment
Share on other sites

Min blir også fort varm, og da også i varmeapparatet. Men zetec/duratec går jo normalt ganske varme, uten at dette er noe problem.

 

Hvis det er jaging etter motoren er varm, kan det være varmstartsventilen eller hva den heter. Er en slange inn på undersiden av gasspjeldet som pleier å ryke/gå hull på. Sant helvette å bytte ifølge folk som vet. Tar man bort innsugsslangen og batteriboksen og stikker hånda inn og under spjeldet skal man kjenne den

Link to comment
Share on other sites

Det er sant jokke2K . Har en liten nøkkings som du sier eks i 60 med slakk gass. kommer du da til en nedoverbakke kan den nykke noe. eller på flata. Virker som om det er en liten slakk et sted. Men min var værre før. Klagde til verkstedet og jeg ga meg ikke. Kjørte diagnosetest og fant ingen ting,inntil et klokt hode fant en sprekk (invendig) i coilen :o)

Blei mye bedre da. Men har en slakk som du sier. Tror det er en føler jeg... men vet ikke. Skal til forhandler i gjen

i uka og prøve en annen Trend 2001 for å sammenligne.Har full garanti.

Kommer tilbake her!!!!

 

aKverneng: takk skal du ha. skal nevne dette for verkstedet da jaginga er litt iriterende og dårlig gange av og til.

Men kan batteriet være dårlig? syntes dette blir værre når jeg bruker vifter og lysa på jeg?

Kan det være så enkelt at batteriet ikke gir nok kraft?

i grenseland??

Link to comment
Share on other sites

Jeg har desverre ingen formening om hvor lenge slike motorfester holder. Kommer vel sikkert ann på svært mange ting, men har kjørt flere biler hvor de har vært slitt og de har mer eller mindre oppført seg likt.

 

De nykker når en går av gassen eller kjører på motorbrems i bakker.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Min jaget veldig en stund, da var det en vakumslange et sted som ikke var frisk..

Bilmekanikeren på Ford så ikke noe annet enn at den nå var fixet...

 

Og jepp, disse motorene blir så fort varme.

Grunnen til dette er at de har en elektrisk termostat, ikke som en vanlig termostat altså...

Veldig greit en kald morgen og blåse varmt i varmeapparatet med en gang når nåla står på normal tempratur, setter du på varmeapparatet før tar det lengere tid før det blir varmtwink.gif

 

Værste jeg vet er å sitte på med folk til jobb som setter på varmeapparatet på full guffe før motoren er varm, slik at man bare får en kald gufs i trynet fra varmeapparatet, og det tar ueeeeeeendelig lang tid før det blir varmtshutup.gif

94' Mondeo 2.0GLX Stv

01' Mondeo 1.8 125hk

78' Capri Mk3 2.3S

Link to comment
Share on other sites

Min jaget veldig en stund, da var det en vakumslange et sted som ikke var frisk..

Bilmekanikeren på Ford så ikke noe annet enn at den nå var fixet...

 

Og jepp, disse motorene blir så fort varme.

Grunnen til dette er at de har en elektrisk termostat, ikke som en vanlig termostat altså...

Veldig greit en kald morgen og blåse varmt i varmeapparatet med en gang når nåla står på normal tempratur, setter du på varmeapparatet før tar det lengere tid før det blir varmtwink.gif

 

Værste jeg vet er å sitte på med folk til jobb som setter på varmeapparatet på full guffe før motoren er varm, slik at man bare får en kald gufs i trynet fra varmeapparatet, og det tar ueeeeeeendelig lang tid før det blir varmtshutup.gif

Sikkert den under gasspjeldet det da, typisk feil på disse fikk jeg høre

Link to comment
Share on other sites

hei på dere.Merkelig nok er jaginga på motoren min blitt borte. Borte vekk. Har en liten teori om det ja :rolleyes:

Den forsvant etter jeg kjørte den litt "hardt" og dro den ut på girene. Akurat som jeg tenkte meg. :whistling:

Jeg tror nemlig at egr-ventilen ikke jobbet som den skulle. slagg og dritt i denne slpper ikke riktig mengde eksos igjennom tilbake. Dustete system for å si det slik. Miljø-venlig skal det være. Når garantien på bilen min går ut skal jeg love dere denne ventilen skal kobles vekk eller blendes. Er jo en grunn til at disse er blendet på nyere biler fra forhandler?

men men. Har også fått høre at det er viktig at motoren kjøres litt hardt av og til,da ting skal blåses reint i systemet.

Kommer problemet tilbake skal dere få høre. :rolleyes:

Men ellers er trenden en veldig god bil å kjøre for å si det slik!!!!!! :D :D :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...