borninsin Posted October 12, 2010 Posted October 12, 2010 Som sagt så er man en stolt Ford Mondeo eier og den er som en drøm å kjøre. Gått 114k og fikk den for 185k med 3 måneders garanti på drivverk, motor og girkasse. Eneste jeg har lagt merke til når jeg har prøvd den litt nå er at det vibrerer ørlite i rattet, men det må man vel regne med? Det andre er at om jeg slipper rattet så drar den ørlite mot høyre, hva kan dette være? Skal skifte til vinterdekk imorgen å se da for å sjekke om det kan være ubalanse i dekkene.
kimsa Posted October 12, 2010 Posted October 12, 2010 Ta en 4.hjulskontroll du så er nok det en saga blott. Koster ca 1000 kr alle plasser. Med 35.000km på veien i året har jeg som oftest 4.hjulskontroll en gang i året. Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1
Siberiantiger Posted October 12, 2010 Posted October 12, 2010 4 hjuls kontroll vil nok gjøre susen ja.. sikker på den ikke har slitasje i opphenget ? Jeg måtte skifte en bærebro pga noe tilsvarende.. Men den dro mot venstre da.. Vibrasjoner kan f.eks være fra ubalaserte hjul.. eller skjeve bremse skiver 2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn 2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn 1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan 1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe
borninsin Posted October 12, 2010 Author Posted October 12, 2010 Okey, men er dette noe som går på bruktbilforhandleren eller må jeg fikse dette selv? tenkte jeg skulle ringe de imorgen.
Siberiantiger Posted October 12, 2010 Posted October 12, 2010 Okey, men er dette noe som går på bruktbilforhandleren eller må jeg fikse dette selv? tenkte jeg skulle ringe de imorgen. Ang. at den drar til siden, ville jeg nok ringt forhandleren og sagt fra om og krevd å få rettet dette. Ikke gi opp for lett! Bare nevn det du mener ikke er i orden, så blir dere nok enig om noe.. 2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn 2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn 1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan 1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe
kimsa Posted October 13, 2010 Posted October 13, 2010 Det burde dekkes av forhandleren. Men alle bruktbil selgere er skurker til det motsatte er bevist. Så det er jo ikke sikkert han går med på det. Du bør uansett prøve. Det kan jo være deler som må byttes for de får den rett. En veit aldri Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1
borninsin Posted October 13, 2010 Author Posted October 13, 2010 Må ringe forhandleren imorgen å spørre om dette, selvom jeg ikke bryr meg så veldig om det. Men skulle det være noe så er det jo greit at forhandler ordner dette før garanti går ut. Men fy f... for en bil dette er. Sinnsykt deilig å kjøre og jeg må være ærlig at jeg som er vandt med biler til 20-30 lapper føler meg ganske så konge i denne bilen.. hehehe;)
Recommended Posts