Jump to content

Recommended Posts

Posted

Frontdiffen på bilen har lekket litt. Byttet simmerringen, og trodde det var gode greier. Men den lakk fremdeles..

Når simmerringen skal monteres, kan den dyttes cirka 2-3 cm inn. Byttet IGJEN simmerringen, men den lekker fremdeles!

Nå har jeg hatt simmerringen litt innenfor, og helt i ytterkant av frontdiffen. Noen som med SIKKERHET kan si hvor langt inn den skal?? Simmerringen skal jo tette mot drivakslingen som kommer inn der. Er snakk om høyre side dette.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Posted

Kødda med samme greia.

Dytta ikke min helt inn og den har holdt tett ihvertfall.. Du klarer vel kanskje å se om det er noe spor i akslingen etterden gamle?

mener å huske det ikke passer med de som er på kammene, hadde liggende noen sånne og så vidt jeg vet var det feil. Får nye til diffen på ford og var ikke så dyr.. er samme som på mange andre biler mener jeg han sa så det var stort sett hyllevare..

Posted

Kødda med samme greia.

Dytta ikke min helt inn og den har holdt tett ihvertfall.. Du klarer vel kanskje å se om det er noe spor i akslingen etterden gamle?

Klarer ikke se noen merker på forntdiffen ihvertfall.. Er jo nesten umulig å se på akslingen, siden det ikke er mulig å se hvor langt inn den går heller.

1991 Sierra Cosworth 4x4

Posted

Det er akslingen den skal tette imot. Du skal ikke presse den helt inn nei. Utsiden av simring skal flukte med "kanten" av hullet.

Satt den helt ytterst nå sist, og den lekker fremdeles, pluss at jeg ser noe som må være den svarte gummien som er på simmerringen. Dette ligger som "spon" på utsiden. Dvs jeg kan se det når bilen er på bukken..

1991 Sierra Cosworth 4x4

Posted

Hm, høres litt merkelig ut. Men litt vanskelig å si uten å ha sett på det dessverre.

Kan høres ut som huset er litt deformert el.lign.

Brukte du pakningsstoff når du monterte?

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her

Posted

Brukte ikke pakningsstoff nei. Men tror ikke den lekker MOT "godset". Tror den lekker mot drivakslingen, og der er jo ikke mulig å bruke noe pakningsstoff.. Aldri hatt problemer med lekkasje der før i år!

1991 Sierra Cosworth 4x4

Posted

Okay, så det er mot akslingen ja.. Men det er muligens mulig å få tak i en simring med mindre innerring.

Men merkelig at det har kommet nå ja, helt sant.

Har du noen bilder av dette montert/demontert?

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her

Posted

Nei har ikke noen bilder av det.. Men jeg har montert den kant-i-kant med ytterkanten. Når jeg setter drivakslingen inn, er det jo umulig å se hvor langt inn den egentlig må stå for å tette..

Ser bare den drypper fra utsiden. Er alltid en våt "elv" som renner nedover fra undersiden av drivakslingen, og lager dråper på diff-lokket. Sinnsykt irriterende å ikke bli kvitt det.. Får putte på to simmerringer ;)

1991 Sierra Cosworth 4x4

Posted

Hm, merkelig.

Hehe! Satser på at det ikke er så lenge til jeg skal nordover en tur, kan skrike ut når jeg vet noe mer :) Har jo en turbo-sovepose liggende også du kom jeg på så :)

Posted

Hm, merkelig.

Hehe! Satser på at det ikke er så lenge til jeg skal nordover en tur, kan skrike ut når jeg vet noe mer :) Har jo en turbo-sovepose liggende også du kom jeg på så :)

Skal se litt på det i helgen igjen. Skal ned med eksosen og få den litt sveist om, så får sikkert litt tid å se på det da ;)

Soveposen din har jeg liggende her hjemme ja ;)

1991 Sierra Cosworth 4x4

Posted

fått det til å slutte å læke? har du prøvd det jeg foreslo?

der det er ringet ut er det mulig å skru/vri dele den

DSC00612.jpg

her ser du at den ene enden er tynnere enn motsatt side + at jeg jar klipp litt den ene.

DSC00613.jpg

:) Så bare klipser du de to endene sammen igjen?

Har montert simmerring nr tre nå, så får se hvordan det går når jeg har fått eksosen på igjen og får tatt en tur.

Tok pakningsstoff på simmerringen også for å være sikker. Håper det går bra denne gangen :mellow:

1991 Sierra Cosworth 4x4