Jump to content

Trenger hjelp til mondeo MK1 Støtdemper bytte bak

Recommended Posts

Guest Mondeo94
Posted

Hei

Har en mondeo mk1 stasjonsvogn som jeg nå må bytte dempere bak på. Er det noen som vet åssen man gjør det minst mulig smertefritt? Det er ikke plass til å skru ut den øvre bolten på demperen. Går det uten å demontere noe rundt demperen eller må man demontere? i såfall hva?

Guest Mondeo94
Posted

Aah offcourse at jeg ikke tenkte på det:) takk for svar:)

Posted

Tråla gjennom den sticky tråden jeg, fant ikke noe info om bytting av dempere bak (bakstillinga er jo andeledes på stv), titta litt i haynes manualen også(som jeg har på webben min) der sto det bare at man skulle skru ut skruene oppe å nede. Høres ut som plankekjøring for meg, men rett verktøy er jo halve jobben...

Guest Mondeo94
Posted

Tråla gjennom den sticky tråden jeg, fant ikke noe info om bytting av dempere bak (bakstillinga er jo andeledes på stv), titta litt i haynes manualen også(som jeg har på webben min) der sto det bare at man skulle skru ut skruene oppe å nede. Høres ut som plankekjøring for meg, men rett verktøy er jo halve jobben...

Har haynes manualen jeg og, og der sto det også at det bare skulla være å skru ut skruene oppe og nede, men det er jo så trangt bak der at jeg må nok finne på noe lurt:)

Posted

Jeg fikk nå bytta bak på min for 3-4 år siden, men det er fryktlig trangt, så har du armer og fingrer som en gorilla blir det nok litt problematisklaugh.gif

På mi løsnet de mutterene på den andre siden så det ble litt ekstra knotete....

94' Mondeo 2.0GLX Stv

01' Mondeo 1.8 125hk

78' Capri Mk3 2.3S

Guest Mondeo94
Posted

Jeg fikk nå bytta bak på min for 3-4 år siden, men det er fryktlig trangt, så har du armer og fingrer som en gorilla blir det nok litt problematisklaugh.gif

På mi løsnet de mutterene på den andre siden så det ble litt ekstra knotete....

Fikk byttet de igår, men endte opp med å senke hele bakstillinga for å få ut mutterne på den andre sida på den øverste skruen:) De skal ikke byttes på en stund igjen for å si det sånn:P