Jump to content

Bygge om intriør i mk1 sta. vogn


GranadaMK1

Recommended Posts

Noen som har prøvd og sette hele dasjbordet fra mk2 over i en mk1?

 

Noen som har prøvd å sette i skinnintriør fra scorpio cosworth sta. vogn i en mk1 sa. vogn?

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sett dette gjort, og det er litt ombygging som skal til. Metallplaten som dashen festes mot er ikke lik, så den må modifiseres. Bortsett fra det skal det gå greit. Selvfølgelig blir det litt styr med varmeapparatet da disse er rimelig forskjellige fra de to bilene, men alt er mulig med ståpåvilje og godt humør.

Forsetene fra Scorpio skal være greie å få inn. hvordan det er med baksetet vet jeg ikke, men jeg vil tro det blir en del tilpassinger der, neppe en bolt on jobb.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sett dette gjort, og det er litt ombygging som skal til. Metallplaten som dashen festes mot er ikke lik, så den må modifiseres. Bortsett fra det skal det gå greit. Selvfølgelig blir det litt styr med varmeapparatet da disse er rimelig forskjellige fra de to bilene, men alt er mulig med ståpåvilje og godt humør.

Forsetene fra Scorpio skal være greie å få inn. hvordan det er med baksetet vet jeg ikke, men jeg vil tro det blir en del tilpassinger der, neppe en bolt on jobb.

 

 

Ja noe ssånt jeg har tengt og. At det er litt jobb med varmeapparatet osv.

Men er jo litt bedre det som er i mk1 så er kanskje verdt litt ekstra jobb.

 

Blir litt mere moderne med 2,8i instrumentering og scorpio skinn i en bil som skal brukes mye etter veien.

 

Ikke noen som vet maks bredde på felger på mk1 sta. vogn?

 

Har 8,5x17 og 10x17 med veldig lavt et11.... Lurer på å få dreid av felgene litt for å få de lengre inn.

Men må vite at det er plass innover først. Kan jo valse hjulbuene litt i alle fall....

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...