Jump to content

Tektylering av understell


Recommended Posts

Hei.

 

Jeg har tenkt og ta noe rust på undersiden / hjulbuer på bilen min, og lurte på om der var forskjellige måter og påføre tektyl slik som pensel, rulle, sprøyte osv.

Må jeg slipe vekk all rust til jeg ser bart metall, før tektylering eller er det slik at det kan påføres rett på overflaterust?

:blink:

Edited by Granada28GL84

Mvh Jann

 

beeeeeergh.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tectyl er ikke så tett som en skulle tro, og ikke er den særlig rusthemmende heller. All rust må bort, så må du grunne med noe som er tett og ikke slipper fuktighet gjennom. Tokomponents grunning f.eks hagmans CA er grei. Tectylen er en beskyttende masse som skal forhindre steinsprut og skader på det beskyttende lakklaget. Jeg gikk på en blemme og bare tectylerte en skjerm på innsiden, rett oppå transportgrunningen, og det gikk ikke bra. Jeg var veldig nøye med å kitte alle sveiser og falser, tectylerte alle overflater og deet fikk tørke i grei varme. Desverre gikk det ikke lang tid før skjermen var opprustet innvendig og tectylen kunne trekkes av i store flak.

Pensling av tectyl er greit med det ad det gjrne blir mindre søl og at du har bedre kontroll enn med sprøyting. God utlufting er viktig da det avdampen noe voldsomt.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...