4x4 cosworth Posted April 1, 2005 Posted April 1, 2005 skal til å koble oljetrykkmåler på en 4x4 cosworth,men lurer på hvor den skal plaserest den sensoren?er det en plass for den orginalt? MVH 909Motorsport Send meg en e-post Powerflex foringer 909Motorsport Nettbutikk 909motorsport
4x4 cosworth Posted April 2, 2005 Author Posted April 2, 2005 ingen som veit? MVH 909Motorsport Send meg en e-post Powerflex foringer 909Motorsport Nettbutikk 909motorsport
RsTurboTaule Posted April 3, 2005 Posted April 3, 2005 det stikker en sak ut fra blokken,der som oljen til turboen kommer ut.. (sølvgrå -slange) og oppå denne dingsen går det en ledning til en sensor(oljetrykklyset) fjern denne sensoren, og putt oljetrykksensoren nedi der... 88 Escort RSTurbo
THolandsli Posted April 9, 2005 Posted April 9, 2005 Oljetrykkslampa må du for all del beholde, oljetrykksmåleren klarer du ikke å følge med like godt som en rød lampe som plutselig tennes. Det du trenger er ett T-stykke slik at du kan ha begge deler. Hør med de som selger oljetrykksmålere eller TESS, rørlegger e.l
Panza Posted April 12, 2005 Posted April 12, 2005 Graham goode har et ferdig slik adapter. Det er kone gjenger på det.
4x4 cosworth Posted April 12, 2005 Author Posted April 12, 2005 takker. MVH 909Motorsport Send meg en e-post Powerflex foringer 909Motorsport Nettbutikk 909motorsport
rscosworth Posted April 28, 2005 Posted April 28, 2005 det stikker en sak ut fra blokken,der som oljen til turboen kommer ut.. (sølvgrå -slange) og oppå denne dingsen går det en ledning til en sensor(oljetrykklyset) fjern denne sensoren, og putt oljetrykksensoren nedi der...<{POST_SNAPBACK}> har du ikke filla peiling så ikke skriv. på 4x4 cossien kommer ikke olja til turboen fra i nærheten av oljetrykksbryteren. den originale føleren ligger bak filteret under innsuget.det er en mutter med ei 15-20mm pinne ut av, hvor ledninga er festa. skru ut den org. føleren, og ta den med deg til en plass hvor dem har hyd-slanger.-kjøp ca 40cm slange, og en ende med 45 el. 90 grader bøy som har samme gjengestørrelse som den originale bryteren.-i andre enden skal du ha et t-stykke som den originale føleren og den nye føleren til instrumentet passer i.-grunnen til at du trenger slange er at det ikke er plass til noe t-stykke på plassen til den originale føleren. slangen kan du dra opp i bakkant av innsuget og feste der. la det være litt slakk i slangen. jeg brukte 45graders vinkel på den komplinga som går inn i blokka, og det ble ***** trangt bak filteret... fordeler med å få slangen opp bak på innsuget er at det vær svært enkelt og komme til for å legge ledninger eller slangen til instrumenetet... her er et litt mørkt bilde av føleren bak på innsuget...
RsTurboTaule Posted April 28, 2005 Posted April 28, 2005 det stikker en sak ut fra blokken,der som oljen til turboen kommer ut.. (sølvgrå -slange) og oppå denne dingsen går det en ledning til en sensor(oljetrykklyset) fjern denne sensoren, og putt oljetrykksensoren nedi der...<{POST_SNAPBACK}> har du ikke filla peiling så ikke skriv. på 4x4 cossien kommer ikke olja til turboen fra i nærheten av oljetrykksbryteren. den originale føleren ligger bak filteret under innsuget.det er en mutter med ei 15-20mm pinne ut av, hvor ledninga er festa. skru ut den org. føleren, og ta den med deg til en plass hvor dem har hyd-slanger.-kjøp ca 40cm slange, og en ende med 45 el. 90 grader bøy som har samme gjengestørrelse som den originale bryteren.-i andre enden skal du ha et t-stykke som den originale føleren og den nye føleren til instrumentet passer i.-grunnen til at du trenger slange er at det ikke er plass til noe t-stykke på plassen til den originale føleren. slangen kan du dra opp i bakkant av innsuget og feste der. la det være litt slakk i slangen. jeg brukte 45graders vinkel på den komplinga som går inn i blokka, og det ble ***** trangt bak filteret... fordeler med å få slangen opp bak på innsuget er at det vær svært enkelt og komme til for å legge ledninger eller slangen til instrumenetet... her er et litt mørkt bilde av føleren bak på innsuget...<{POST_SNAPBACK}>kunne jeg lukte det da? på "vanlig" cossie og min rst er det sånn så.... 88 Escort RSTurbo
rscosworth Posted May 4, 2005 Posted May 4, 2005 vanlig og vanlig cossi. det er vel strengt talt lagd flere cossi med 4x4 enn RWD?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now