Jump to content

Def automat i 2005 mod.


Alex89

Recommended Posts

Har en mondeo tdci med håpløs automatkasse, bør jeg sette i byttekasse eller prøve å få tak i manuellkasse?

kanskje utdype håpløs litt mere? :whistling:

kan ikke være olje evt filter da?

kjørelengde? :smartass:

Mondeo Ghia X tdci

Sierra 2,9i (donor)

(sierra)P100 (skal bruke deler fra donor)

Link to comment
Share on other sites

kanskje utdype håpløs litt mere? :whistling:

kan ikke være olje evt filter da?

kjørelengde? :smartass:

 

Den slurer imellom 2 - 3 - 4 gir, altså motoren ruser seg opp til 3000- 4000o/min imellom girene hvis man ikke slipper gassen når den skal til å gire.

 

i lyskryss osv når bilen står stille i drive kobler automaten ut og inn heletiden. den er værst når den er varmkjørt.

 

ingen oljelekkasje, på siste oljeskift ble det skyllt igjennom 17liter olje 290 000km, dette var det forrige eier som gjorde. bilen har nå gått 370 000km. oljefilter har aldri vært skiftet da det ikke er tilgjengelig. (automaten må vissnok klyves for å bytte filter).

 

Dette er en 115hk uten krok. den girer silkemykt ifra 1. til 2., og fra 4. til 5.

Har ikke sjekket oljenivå enda, men antar at automaten uansett er utslitt pga. kjørelengden?

Link to comment
Share on other sites

Den slurer imellom 2 - 3 - 4 gir, altså motoren ruser seg opp til 3000- 4000o/min imellom girene hvis man ikke slipper gassen når den skal til å gire.

 

i lyskryss osv når bilen står stille i drive kobler automaten ut og inn heletiden. den er værst når den er varmkjørt.

 

ingen oljelekkasje, på siste oljeskift ble det skyllt igjennom 17liter olje 290 000km, dette var det forrige eier som gjorde. bilen har nå gått 370 000km. oljefilter har aldri vært skiftet da det ikke er tilgjengelig. (automaten må vissnok klyves for å bytte filter).

 

Dette er en 115hk uten krok. den girer silkemykt ifra 1. til 2., og fra 4. til 5.

Har ikke sjekket oljenivå enda, men antar at automaten uansett er utslitt pga. kjørelengden?

vil tro den skal holde lenger en det der, spess når den ikke er kjørt med krok

om den ikke er misshandlet på andre måter da :smartass:

Mondeo Ghia X tdci

Sierra 2,9i (donor)

(sierra)P100 (skal bruke deler fra donor)

Link to comment
Share on other sites

vil tro den skal holde lenger en det der, spess når den ikke er kjørt med krok

om den ikke er misshandlet på andre måter da :smartass:

 

Det har i hovedsak kun vært to sjåfører på den, meg og forrige eier, en mann midt i 60åra. Av meg er den iallefall sympatisk kjørt. Men ingen som har noe tips til utbedring? Merkeverkstedet hær i Trondheim kan jo ikke svare på en dritt!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...