Jump to content

Elektrisk Tull


Sierrakaren

Recommended Posts

Heisann, forgje veke so tok eg meg ein biltur og stoppa nett i 2 min og menst bilen gjekk på tomgang så stoppa bilen og skulle til og starte igjen men der var det heilt dødt. Nett som man skulle ha tatt av minus polen på batteriet, ingen tenningslys alt va dødt men lys i taket og alt av lys funka. Tok dermed og demonterte litt plastik og fikla i ledningene til tenningslåsen og så kom lys og motor igjen. Kjørt i noken dager no og bilen kutter og stopper av og til men starter fint igjen. Igår då eg skulle til førde skjedde det samme igjen men etter med og fikle med ledningene så kom den, men nå kutter bilen når eg kjøyrer også og stopper oftere. Kjenner og ein liten varme i ledningene også.

 

 

Hadde store tanker på at det var tenningslåsen men er ikkje så sikker når det er varme i ledningene og den kutter også. Trudde enten at tenningslåsen funka eller ikkje, eller er den nok til og gjer dette som utslag?

 

Stakkars bilen står jo igjen i førde aleine, er forresten ein 86 modell ohc forgasser.

 

 

Mvh

Njord

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Er vell veldig vanlig med dårlig kontakt o multistikka ved tenningslås, åpne denne og se om det må noen nye kabelsko til.

 

 

Er ikkje noke multistikk ner tenningslåsen, vist ikkje du tenker på modulen i tenninslåsen? ellers er det lange ledninger til koblingsboks... men skal sjekke dette om noken timer. Takker For tipset :)

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Då er bilen oppe og går igjen, går som ei kule uten kutt eller stopp. Var faktisk den kontakten som "as." nevnte her oppe, det var ikkje noke fint syn var smelta plastikk og brente ledninger. Brukte modulen ifrå ein anna tenningslås og so va da i ordn. Har resten av tenningslåsen vist noken vil ha då :) ...

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Lurer på om har ein stor overledning ein plass, for no kjem ikkje kjøyrelysa på når eg slår dei på og ikkje langlys heller men dei slår seg på med blinke funksjonen og alle lys funker. Er det eget relee for kjøyrelys eller går det på det samme?

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Lurer på om har ein stor overledning ein plass, for no kjem ikkje kjøyrelysa på når eg slår dei på og ikkje langlys heller men dei slår seg på med blinke funksjonen og alle lys funker. Er det eget relee for kjøyrelys eller går det på det samme?

Har hatt det samme, bytta hele lysbrytern (armen med blink og fjærn/nærlys)og da ble den frisk.

Link to comment
Share on other sites

Har hatt det samme, bytta hele lysbrytern (armen med blink og fjærn/nærlys)og da ble den frisk.

 

 

Så er den altso, trudde det var den andre til og slå av og på lysa....?

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Er ikke sikkert det er det, men det var sånn på min.

 

 

For lysa står på normalt i første kneppet og so er da et av knepp og so kjem kjøyrelysa men då er det dødt. kun parklysa som lyse på det siste kneppet.

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Då spørr eg på ein anna måte, er det noken som har eller veit at noken skal kvitte seg med? er ikkje so veldigt arti og kjøyre med uten lys på mørke natta.

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Fekk då bryterene idag og til den info! DEI PASSER IKKJE OVERENS!!! Pluggene passer men ja, for det første så på långlys bryteren har eg knapp til hornet og det er ikkje på den 89 modell bryteren eg fekk og det va det på den bryteren. Så den andre, der gjekk ikkje lysa på då dei skulle på og vindusviskerene gjekk på fult på intervall! Merkelig nok når eg monterte det gamle igjen streika vindusviskerene men har spylerene då.....

 

 

 

So no sitter eg her med ein bil som ikkje har lys eller vindusviskere! Veldigt morro....

 

 

Noken som har so skrik ut!

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Høres merkelig ut. Jeg satte inn mk1 iS hendler i 89-modell Sierran min uten problemer.

Det er ikke noen hjemmelagde koblinger som lager problemer da? For det skal ikke være tute på hendlene originalt på din 2.0l. Kun iS som har det.

http://i.imgur.com/TGmL57L.jpg

Link to comment
Share on other sites

Høres merkelig ut. Jeg satte inn mk1 iS hendler i 89-modell Sierran min uten problemer.

Det er ikke noen hjemmelagde koblinger som lager problemer da? For det skal ikke være tute på hendlene originalt på din 2.0l. Kun iS som har det.

 

 

 

Nei er nok orginalt, ja IS hendler ja!! Dei som eg kjøpte va ikkje is hendler. Må nok vere på fleire modeller du sia eg og har det og bilen er ikkje ein is :)

 

men men, det ordna seg fint når eg snakte med per som er her inne på forumet, han hadde som va både like i utseende og den plata inni koblinga er rett. :)

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Du har fått ordnet problemet da ivertfall :) , men jeg ville ikke vært så sikker på det var iS-hendler på den originalt ;)

 

 

 

Ja alt i tipp topp stand no, men korleis forklara du at det er av samme typer hendler då??

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...