Jump to content

Dohc starter ikke uten startgass


GlennAre

Recommended Posts

fikk nå kjøpt meg en sierra her om dagen som det sitter en doch motor oppi, kan ikke så alt for mye om disse motorene da jeg bare har hatt ohc ;p

det som er veldig merkelig er at når motoren er kald starter den aldri, man kan holde den på starteren i timeshvis og det skjer ingenting!

Men hvis man åpner spiellet og sprøyter inni mye startgass mens man prøver og starte den, så starter den sånn etterhvert. og da går den som den skal også er den helt normal og kjøre, gassrespons og alt er helt fint.

kan det være at bensinpumpen ikke lager stort nok trykk? eller det burde man kanskje merka når man kjørte den?

noen innspill på hva det kan være så skrik ut? :)

- Jeg kjører ikke gammal Ford fordi jeg må, men fordi jeg kan! <3

Link to comment
Share on other sites

Sjekka at den har gnist og at dysene åpner? For å sjekke om dysene får signal på en enkel måte, så tar du ei parklyspære av stikktypen, drar lederne rett ut, og stikker de inn i dysekontakten. Den skal da blinke/lyse under oppstart og når motoren går.

Mest sansynlig tror jeg det er feil med motortemp giveren.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Du kan ta ut givern og legge den i ett vannbad som du måler tempen på, og så måler du mostanda på den. Siden det er kaldstart som er problemet kan det være en ide å begyne med veldig kaldt vann.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke en kaldstartgiver, men en motortempgiver :) Vist du tenker på den som står på fuelrailen så er den for bensintemp.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke en kaldstartgiver, men en motortempgiver :) Vist du tenker på den som står på fuelrailen så er den for bensintemp.

jaja motortempgiver da, men da sitter allså den jeg trenger på innsuget da :P

- Jeg kjører ikke gammal Ford fordi jeg må, men fordi jeg kan! <3

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...