sierraTIC Posted January 31, 2011 Posted January 31, 2011 (edited) Hei. Fant en side med litt diverse godsaker til ford 2.8. Men dette er USA ford. Etter hva jeg vet så er US ford 2.8 og EU 2.8 like utenom toppene og stempler. så vil dette passe på eu 2.8?http://www.racerwalsh.zoovy.com/product/RWA6110/Racer_Walsh_28_4bbl_Offy_intake_manifold_Ranger__Bronco.htmlhttp://www.racerwalsh.zoovy.com/product/RWA6239/390-holley-carb-4-bbl.htmlhttp://www.racerwalsh.zoovy.com/product/RWA6412/RWA6412---camshaft-2-26--28.html etter litt søking fant jeg det ut About The 2.8L: The Ford Cologne 2.8L V6 is a 60° cast iron block V6 engine built by the Ford Motor Company in Cologne, Germany. The 2.8L engine in the Ranger is the same design as the 2.8 V-6 used since 1974 in the Ford and Mercury Capri vehicles. A unique feature of the 2.8L is the timing gear vs a traditional timing chain Edited January 31, 2011 by sierraTIC
Zykotec Posted January 31, 2011 Posted January 31, 2011 Inssuget vil desverre ikke passe på euro-toppene. Det finnes/fantes et som gjorde det, men er vanskelig å få tak i nå. Trimkammer er nok også bedre å kjøpe fra england, da de amerikanske motorene aldri var i nærheten av så skyhøye tall som 150 hester, så en trimkam derifra er sikkert knapt like 'rå' som en orignal 2,8 kam Alle deler til bunndel og (så vidt jeg vet) ventiler, kammer etc. skal passe Euro motorer. '84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt. '03 Honda CR-V If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!
sierraTIC Posted January 31, 2011 Author Posted January 31, 2011 (edited) Inssuget vil desverre ikke passe på euro-toppene. Det finnes/fantes et som gjorde det, men er vanskelig å få tak i nå. Trimkammer er nok også bedre å kjøpe fra england, da de amerikanske motorene aldri var i nærheten av så skyhøye tall som 150 hester, så en trimkam derifra er sikkert knapt like 'rå' som en orignal 2,8 kam Alle deler til bunndel og (så vidt jeg vet) ventiler, kammer etc. skal passe Euro motorer.Rektig hadde en 2.8 mustang motor med euro topper etc før serru så blir burton. Mye jobb å få ut ca 190-200hk ut av en 2.8? gasser motor. Eller er INJ motor med gasser innsug og alt da Edited January 31, 2011 by sierraTIC
RS 1000 Posted January 31, 2011 Posted January 31, 2011 (edited) Mye jobb å få ut ca 190-200hk ut av en 2.8? gasser motor.Prinsippet er slik at;Etter de grusomme eksosoppsamlerene er innsugssystemet den største effektsabotøren på disse motorene. En god innsugsmanifold er ett absolutt must og her er en god start:http://www.racerwalsh.zoovy.com/product/RWA6110/Racer_Walsh_28_4bbl_Offy_intake_manifold_Ranger__Bronco.htmlDette følges opp med slike som bearbeides skikkelig:http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/62426-ford-28-topper-med-3-eksosporter/Det som må gjøres er porting, klargjøring for høyt ventilløft og isetting av store ventiler.Når dette er gjort er det ett høyløft kamkit fra Compcams og ett kamdrev som gir best resultat.Så er det grenrør og effektanlegg som gjenstår.Dette gir ønsket effektresultat. Edited January 31, 2011 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Zykotec Posted January 31, 2011 Posted January 31, 2011 Og ja, det blir en del jobb, men ikek nødvendigvis store utlegget sammenlignet med å renovere enn gammel ford motor. Les litt gjennom v6 trådene her så finner du mye info og tips. Er som med alle andre motortrimminger viktig å prøve å se hele helheten, ingen vits med rå kam på en lavkompmotor uten porting f.eks, og kan miste mye på å gjøre omvendt og. Tror det eneste RS1000 glemte å nevne (bortsett fra at alle delene også finnes i England, eller Norge, gjerne brukt) er at tenninga bør oppgraderes (noe den forsåvidt burde uansett på v6'erne ) '84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt. '03 Honda CR-V If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!
RS 1000 Posted January 31, 2011 Posted January 31, 2011 Og ja, det blir en del jobb, men ikek nødvendigvis store utlegget sammenlignet med å renovere enn gammel ford motor. Les litt gjennom v6 trådene her så finner du mye info og tips. Er som med alle andre motortrimminger viktig å prøve å se hele helheten, ingen vits med rå kam på en lavkompmotor uten porting f.eks, og kan miste mye på å gjøre omvendt og. Tror det eneste RS1000 glemte å nevne (bortsett fra at alle delene også finnes i England, eller Norge, gjerne brukt) er at tenninga bør oppgraderes (noe den forsåvidt burde uansett på v6'erne )Nja, jeg glemte det faktisk ikke, men valgte å fokusere på de effektreduserende originaldelene som må forkastes. I praksis er det mange andre ting som kommer i tillegg, men det kan man komme tilbake til dersom det skulle komme til skje noe. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now